به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در منطقه چوار صورت گرفت:

سخنرانی رییس اداره آموزش و پرورش منطقه در نماز جمعه شهر چوار

علی قربانی رییس اداره آموزش و پرورش منطقه طی سخنانی در نماز جمعه این هفته شهر چوار به تشریح فعالیت های شورای آموزش و پرورش منطقه پرداخت.

کد مطلب: ۷۰۴۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش علی قربانی رییس اداره آموزش و پرورش منطقه در نماز جمعه این هفته شهر چوار به ایراد سخنرانی پرداخت.

ایشان در ابتدا به تشریح وظایف شوراهای آموزش و پرورش پرداخت و افزود قانون شوراهای آموزش و پرورش یکی از مترقی ترین قوانین کشور و نماد مشارکت مردم در تصمیمات آموزش و پرورش است.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت منطقه در ادامه از کمک های مادی و معنوی خیرین، اولیا دانش آموزان و اعضا شورا تقدیر و تشکر کرد.

قربانی در ادامه از حجت الاسلام میهن پرست امام جمعه محترم شهر چوار به خاطر توجه ویژه به آموزش و پرورش و شرکت مستمر ایشان در برنامه های این اداره تقدیر و تشکر کرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش محور توسعه است اما توجه به این وزارتخانه عموما در حد حرف بوده است. متاسفانه آن گونه که دنیا به آموزش و پرورش توجه دارد ما نداریم. اگر می خواهیم تعلیم و تربیت کشور را به سمت پیشرفت ببرد نیازمند دیده شدن است.

وی اظهار نمود: برخی کشورها علی رغم نداشتن منابع زیر زمینی غنی بسیار پیشرفت کرده اند که این امر حاصل توجه به نظام آموزشی آن کشور است.

قربانی یکی از دلایل عدم توفیق در آموزش و پرورش را اهمیت ندادن به مقطع ابتدایی عنوان کرد و افزود: عدم تناسب بین آموزش و بازار کار را از دیگر دلایل مشکلات دانست.

رییس اداره منطقه نبود هنرستان های همجوار صنعتی در منطقه با توجه به وجود پتانسیل شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه گاز را یکی از دلایل بیکاری جوانان در سطح بخش چوار برشمرد و اختصاص بودجه مناسب جهت ایجاد این هنرستان ها را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار