معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش: ارتقاء کیفیت آموزش‌وپرورش نیازمند همکاری سایر نهادهاست

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ارتقاء کیفیت آموزش‌وپرورش را نیازمند همکاری سایر نهادها دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای نظارت و مشارکت مردم بعنوان ذینفعان اصلی به شمار می رود.
وی اضافه کرد: براین باوریم که ارتقای پیشرد اهداف آموزش و پرورش با مشارکت همه نهادها و سازمان ها میسر می شود و آموزش و پرورش باید بعنوان مساله اول هر استان به شمار رود.
حکیم زاده اظهار کرد: با نگاه جدید و فعال کردن ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش می توانیم شاهد تحولات خوبی در زمینه مشارکت و نظارت آحاد جامعه باشیم.
حکیم زاده درباره اهمیت مشارکت دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت: مشارکت ها نباید محدود به پشتیبانی و ساخت و ساز باشد بلکه باید همه جانبه برای هم افزایی انجام گیرد.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از انجام کارهای موازی باید با آموزش و پرورش در انجام هر چه بهتر کارها مشارکت کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد عدالت آموزشی اضافه کرد: عدالت آموزشی به معنی ایجاد عدالت در فرصت های یادگیری است ودر مناطق دوزبانه تنها با زیرپوشش قرار گرفتن همه نوآموزان در مقطع پیش دبستانی امکان پذیر است.
وی در باره آموزش دانش آموزان اتباع خارجی گفت: براساس دستور رهبر معظم انقلاب و حمایت دولت تدبیر و امید برای نخستین بار میزان پوشش تحصیلی این گروه از دانش آموزان به 11 درصد می رسد.
حکیم زاده اضافه کرد: برهمین اساس در زمان حاضر 550 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس کشور ثبت نام کرده اند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش گفت: در مقطع ابتدایی سرمایه خوبی از همکاران وجود دارند که بیشتر کمبودها را با تلاش خود جبران می کنند.
وی در مورد تامین نیروی انسانی مورد نیاز افزود: با توجه به کمبود نیرویی که ممکن است در آینده با آن روبه رو باشیم متناسب با ظرفیت ها جذب نیرو باید داشته باشیم و براساس هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 انتظار می رود در این زمینه مشکلی نداشته باشد.
وی در مورد آموزش زبان انگلیسی در مقطع ابتدایی افزود: در دوره ابتدایی هیچ آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد و براساس اسناد بالادستی و سند برنامه درسی ملی برای هر دوره موضوعاتی مشخص شده است.
حکیم زاده در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه درسی مصوب کشور آموزش زبان انگلیسی در پایه هفتم باید انجام شود و جزو برنامه درسی مقطع ابتدایی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار