در گفت‌وگو با پانا

هاشمی‌طبا: ریاست کمیته ملی المپیک شغل نیست؛ صالحی امیری می‌توانست از معاونت شهرداری استعفا ندهد

تهران (پانا) – رئیس سازمان تربیت‌بدنی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات معتقد است با توجه به تعاریف قانونی، ریاست بر کمیته ملی المپیک شغل محسوب نمی‌شود.

کد مطلب: ۷۰۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

مراسم تودیع رضا صالحی امیری، رئیس جدید کمیته ملی المپیک، از سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حالی امروز برگزار می‌شود که وی به تازگی این سمت را عهده‌دار شده بود .

استعفای صالحی امیری در حالی پذیرفته شد که او پیش از این اعلام کرده بود طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک، ریاست این مجموعه شغل محسوب نمی‌شود و با توجه به اینکه حقوق نمی‌گیرد می‌تواند در سمت‌های دیگر مشغول به کار باشد. با وجود این، روز گذشته شهردار تهران از استعفای صالحی امیری و پذیرش این استعفا خبر داد. البته اگرچه طبق صحبت‌های صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب نمی‌شود و پستی افتخاری است، پیش از برگزاری انتخابات از نامزدهای پست‌های ریاست، دبیر کلی و خزانه‌داری تعهد گرفته شد تا در صورت کسب رأی، از سمت قبلی خود استعفا بدهند .

مصطفی هاشمی طبا، رئیس سازمان تربیت‌بدنی در دولت های سازندگی و اصلاحات در گفت‌وگو با پانا درباره اینکه گفته می‌شود ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب نمی‌شود، گفت: در مورد شغل نبودن ریاست کمیته ملی المپیک حق با صالحی امیری است و ریاست این مجموعه شغل محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه کمیته المپیک ریاست این کمیته شغل محسوب نمی‌شود، افزود: البته ملاک اساسنامه نیست بلکه قوانین و مقررات کشور ملاک است و طبق قانون شغل تعاریف خاص خودش را دارد. اما با توجه به تعاریف و قوانین حاکم در کشور ما نیز ریاست کمیته ملی المپیک شغل نیست چرا که یک کار تمام‌وقت نیست. همچنین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که این شغل وجه سیاسی ندارد و اصلاً روح المپیک و ورزش از سیاست جداست .

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک عنوان کرد: اکنون مسئله اصلی ورود صالحی امیری به انتخابات کمیته و انتخاب او به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک است. او با صفتی وارد انتخابات کمیته ملی المپیک شده که این صفت ( خبره ورزشی) را ندارد وگرنه رئیس کمیته ملی المپیک اصلاً شغل محسوب نمی‌شود. اگر صالحی امیری استعفا هم نمی‌داد مانعی نداشت، البته دوستانی مانند جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ریاست این نهاد غیردولتی و انتفاعی را شغل می‌دانند .

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر ریاست کمیته ملی المپیک، شغل نیست چرا قبل از انتخابات از نامزدهای پست ریاست تعهد گرفتند در صورت کسب رأی از شغل قبلی خود استعفا دهند؟ عنوان کرد: من نمی‌دانم توجیه آنها برای این کار چه چیزی بوده ولی تا آنجا که من می‌دانم این پست شغل نیست و بهتر است از کسانی که این کار را انجام داده‌اند بپرسید من نمی‌توانم کار دیگران را توجیه کنم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار