آغاز عملیات ساخت ۲۵ آموزشگاه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

تهران (پانا) - پس از زلزله اخیر کرمانشاه اقدامات انجام شده در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق زلزله‌زده، توسط مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه تشریح شد.

کد مطلب: ۷۰۴۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، مرزبان نظری از آغاز ساخت 25 پروژه خبر داد و گفت: بر اثر زلزله اخیر در مجموع 78 باب مدرسه مشتمل بر 415 کلاس درس در مناطق سر پل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصر شیرین، دالاهو و گیلانغرب دچار آسیب های جدی شدند که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، میزان خسارات وارده حدود 145 میلیارد تومان برآورد شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه با استقبال خوب خیرین مدرسه ساز (حقیقی و حقوقی ) 52 باب آموزشگاه دیگر که جزو لیست تخریب و بازسازی بودند، جهت مشارکت در بازسازی، به خیرین ارائه شد.
وی اظهار کرد: تا کنون تفاهم نامه ساخت 110 مدرسه مشتمل بر 545 کلاس درس با خیرین حقیقی و حقوقی به امضا رسیده و همچنین تعداد ۲۹۰ کلاس درس پیش ساخته در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
نظری همچنین از فعال شدن سه پروژه نیمه تمام ( دو مدرسه 15 کلاسه و 6 کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه 9 کلاسه در قصر شیرین ) با تزریق یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت : این پروژه ها تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی همچنین گفت: از محل سفر مقام معظم رهبری به استان نیز سه پروژه در قالب 45 کلاس درس با 105 میلیارد ریال اعتبار تعهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار