«روستای زیبای» کولیانی در هيسپان

تهران (پانا) - روستای مسلمان نشین «کولیانی» و جنایت بی رحمانه صرب ها در کشتار ساکنین آنجا، در روایت بازماندگان این حادثه در قاب مستند «روستای زیبا» برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی آماده پخش شده است.

کد مطلب: ۷۰۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان، مستند «روستای زیبا» (Pretty Village) داستان جنایت صرب ها به مسلمانان روستایی در بوسنی را روایت می کند که در این حمله بی رحمانه تعداد زیادی از ساکنین این روستا کشته و یا به اسارت درآمدند.
در روایتی که در این مستند از زبان بازماندگان این حادثه گفته می شود، در سال 1992 روستای مسلمان نشین «کولیانی» در بوسنی، هدف حمله صرب ها قرار می گیرد و در این حمله خانه ها و مزارع ویران شده و ساکنین روستا توسط مهاجمین کشته شده و در گورهای دسته جمعی دفن می شوند و یا به اسارت درآمده و درنهایت مجبور به مهاجرت شده اند.
مستند «روستای زیبا» داستان کسانی است که از این تراژدی انسانی نجات یافته اند و خاطرات خود را از آن روزهای سخت بیان می کنند.
مستند «روستای زیبا» محصول سال 2014 و به کارگردانی کمال پروانیک (Kemal Pervanic) در چهار قسمت 25 دقیقه ای از یکشنبه ساعت 7:30 به وقت تهران برای مخاطبان هیسپان تی وی پخش می شود و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار