لاوروف: هر طرفی از برجام خارج شود، توافق هسته‌ای از بین می‌رود

تهران (پانا) – وزیر امور خارجه روسیه می گوید در صورتی که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، این توافق ادامه پیدا نخواهد کرد.

کد مطلب: ۷۰۴۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت که متحدان اروپایی و کنگره باید برای «رفع معایب فاجعه‌آمیز» توافق هسته‌ای اقدام کنند و در غیر این صورت آمریکا از توافق خارج خواهد شد. ترامپ می‌خواهد که در طول 120 روز آینده برجام تقویت شود.

لاوروف در سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرد : «این توافق در صورتی که یکی از اعضای آن از توافق خارج شود نمی‌تواند ادامه پیدا کند. توافق تجزیه می شود و دیگر برجامی وجود نخواهد داشت.»

لاوروف گفت که بر این باور است که آمریکا به دنبال آن است که اروپایی‌ها را متقاعد کند همان موضعی را که واشنگتن گرفته است در پیش بگیرند.

اغلب تحریم ‌های اتحادیه اروپا و غرب دو سال پیش و در جریان توافق هسته‌ای سال 2015 بین تهران و قدرت‌های بزرگ جهان لغو شد که این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد به ثبت رسید.

لاوروف بیان کرد : «این توافق نمی‌تواند در یک فرم جدید به ویژه بر اساس خواسته‌های آمریکا قرار بگیرد. کاملا روشن است که این موضوع برای ایران قابل قبول نیست. من معتقد هستم که اروپا اکنون خطر این مسئله را درک کرده است.»

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است که توافق هسته‌ای به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار