توسط یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تولید عایق برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان

تهران (پانا) - محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید عایق‌های کوبه‌ای برای جلوگیری از انتشار صدا بین طبقات ساختمان‌ها شدند.

کد مطلب: ۷۰۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش مهر، محمدرضا منتظری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه این شرکت به ارائه خدمات حوزه انرژی ایجاد شده است، اظهار کرد: بهینه سازی انرژی در ساختمان، عایق بندی، تنظیم صدا در ساختمان، تکنیک‌ها مقاوم سازی در برابر حریق و... جز فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ما در ۳ حوزه آکوستیک، انرژی و بازیافت فعالیت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: تولید عایق‌های کوبه‌ای برای جلوگیری از انتشار صدای اضافی بین طبقات ساختمان‌ها که ناشی از راه رفتن، جابجایی وسایل و... می‌شود در این شرکت انجام می‌گیرد.

وی افزود: این عایق‌ها انعطاف پذیر هستند و با طول عمر و مقاومت بالا منجر به جلوگیری از صدای اضافی بین طبقات می‌شود.

منتظری عنوان کرد: در اصل در راستای ارائه راهکار‌هایی برای آسایش صوتی ساکنان یک واحد اداری،تجاری، سالن‌ها، رستوران و ... فعالیت می‌کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه طراحی ساخت تجهیزات آزمون صوتی و در نهایت ساخت آزمایشگاه آکوستیک در این شرکت رخ داده است، بیان داشت: در این آزمایشگاه قابلیت آزمون صوتی روی دیوار، کف، درب، پنجره و ....وجود دارد تا آرامش صوتی برای افراد را فراهم سازد.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقاتمان توانستیم مناسب‌ترین مواد را شناسایی کنیم و با بررسی خواص آکوستیکی عایق‌هایی برای ساختمان‌ها به تولید رساندیم که هزینه کم و کیفیت بالایی دارند.

به گفته وی، این شرکت مهندسی صوت (آکوستیک) بوده و در حال ارائه خدمات تخصصی در حوزه انرژی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار