رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد: رشد 14 برابری باسوادی ایرانی‌ها در 5 سال اخیر

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از رشد 14 برابری باسوادی ایرانی‌ها در 5 سال اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، علی باقرزاده در ششمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج سرشماری عموم و نفوس و مسکن، میانگین رشد باسوادی در کشور 2.85 درصد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سالهای 86 تا 90 در 12 استان با افزایش تعداد بیسوادان مواجه بودیم و سرشماریها بیانگر این است که تعداد بیسوادان در سالهای 86 تا 90 حدود 400 هزار نفر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در راستای پشتیبانی و رفع مشکلات موجود در مسیر ریشه کنی بیسوادی از ابتدای دولت یازدهم هشت جلسه در سطح ملی تشکیل شد.
باقرزاده عنوان کرد: بیش از 150 جلسه توسط استانداران تشکیل و بیش از 2 هزار مصوبه برای حمایت و پیشبرد برنامه های سواد آموزی در کشور حاصل این جلسات بود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: فرمانداران نیز بیش از پنج هزار و 300 جلسه تشکیل دادند که قریب به 21 هزار مصوبه داشت.
وی با اشاره به تفاهم نامه های جهانی برای ریشه کنی بیسوادی اظهار کرد: در سال 2000 تا 2015 نیز 180 کشور دنیا سند جهانی آموزش برای همه را امضا کردند و اهداف مشترکی داشتند که یک هدف کاهش تعداد بیسوادان در دنیا بود.
باقرزاده افزود: گزارش های منتشره توسط یونسکو بیانگر این است که این کشورها سال ها برای تحقق اهداف برنامه ریزی کردند و با تمام برنامه ریزی ها میانگین نرخ باسوادی دنیا فقط یک درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: علی رغم تلاشها تعداد بیسوادان در حد 15 میلیون نفر باقی مانده و در طی 15 سال یاد شده کاهش چشمگیری وجود نداشته است و هدف سند آموزش برای همه تحقق نیافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار