مراسم یادبود شهدای آتش نشان منطقه 20 برگزار شد

شهرری (پانا) - مراسم یادبود شهدای آتش نشان منطقه 20 در حادثه پلاسکو رضا شفیعی و بهنام میرزاخانی با حضور مردم و مسئولان در مسجد ارشاد ری برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۴۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در اولین سالگرد حادثه پلاسکو مراسم یادبود شهدای آتش نشان منطقه 20 «رضا شفیعی» و «بهنام میرزاخانی» با حضور حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش، سیداحمد صفوی شهردار منطقه20، جمعی از مسئولان شهر، مدیران و پرسنل منطقه 20،کارکنان آتش نشانی و خانواده های معظم شهدا و شهروندان در مسجد ارشاد ری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی از کارشناسان مذهبی در خصوص فضلیت خدمتگزاری به مردم، اهمیت و جایگاه شغل آتش نشانان و از خودگذشتگی و فداکاری به سخنرانی پرداخت .

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) مشغول نماز و مردم اقتدا کرده بودند ولی رسول خدا (ص) نماز خواندن را سرعت بخشیدند، نماز که تمام شد مردم علت را جویا شدند و حضرت فرمودند آیا صدای ناله بچه شیرخوار را نشنیدید؟ در اینجاست که اسلام معنای واقعی خود را می‌یابد که با صدای ناله کودکی حتی نماز را نیز باید سرعت بخشید، چه برسد به آتش گرگرفته که توسط این آتش‌نشانان خاموش شد.

ادیب‌یزدی اشاره‌ای به کتب اهل سنت کرد و گفت: اهل سنت هم وقتی سخنی از امیرالمؤمنین (ع) به میان می‌آید، لرزه بر اندامشان می‌افتد، مگر می‌شود در مورد نماز آن حضرت سخن گفت، وقتی انبیای ما در صف ایستاده‌اند تا ذره‌ای از این نماز علی (ع) را تفسیر کنند.

وی اضافه کرد: شهدای آتش‌نشان برای تأمین امنیت مردم تلاش کردند تا پیر و جوان وجودشان را ترس فرا نگیرد و آسایش آن‌ها را فراهم کنند و کسی نمی‌تواند این اوج دلدادگی را توصیف و این شهادت را تشریح کند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار