امام جمعه شهرستان قهاوند:

هتک حرمت به اهل بیت، سبب عذاب الهی می شود

امام جمعه شهرستان قهاوند گفت: به قدرکافی کشور و ملت درگیر مصیبت هایی چون زلزله و خشکسالی و فقر و بیکاری هست با هتک حرمت اهل بیت، مقدمات خشم وعذاب الهی را فراهم نسازید.

کد مطلب: ۷۰۴۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسین محققی در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه شهرستان قهاوند با اشاره به اینکه درخطبه هفته گذشته عرض کردیم که امیرمؤمنان درنامه خودبه مالک اشترمی فرمایند: اگر حضور آگاهانه مردم درصحنه نباشد من علی هم نمی توانم حکومت کنم. گفت: از این بیان مبارک، عظمت و ارزش بلوغ اجتماعی وسیاسی وحضور بابصیرت درصحنه و میدان رامی توان متوجه شد.

امام جمعه شهرستان قهاوند با اشاره به اینکه، برای حاکمیت دین، بجز رهبران الهی، بال دیگری به نام حضورمردم در صحنه لازم وضروری است. افزود: خدای متعال می فرمایند عذاب می کنم مردمی را که تحت ولایت رهبر ظالم باشند اگرچه دراعمالشان نیکوکار و متقی باشند و عفو می کنم مردمی راکه تحت ولایت و حکومت امام عادل باشند اگر چه دراعمالشان ظالم وگناهکار باشند.

وی گفت: تقوای جمعی و سیاسی مهمتر و ارزشمندتر از تقوای فردی است این تعبیر در روایت نشان می دهد خدای متعال بدنبال چیزی بالاترازعبادت و تقوی فردیست. تقوی فردی وبی تفاوتی نسبت به این که امام و رهبر جامعه علی باشد یا دیگران. حسن باشد یا معاویه، حسین باشد یا یزید. صاحبش را درجبهه ی مقابل امام زمان و قعر جهنم جای میدهد.

حجت الاسلام محققی درخطبه دوم گفت: رییس جمهور محترم درجمع مسئولان و معاونت های اقتصادی مطالبی را مطرح کردند که جای تأسف عمیق دارد.

وی افزود: بگوییم پس پیغمبر و معصوم را هم میتوان نقد کرد خلاف صریح آیات و روایات و اعتقادات و مسلمات مذهبی است.

وی گفت: قابل نقدبودن پیغمبر و معصوم یعنی عدم عصمت اهل بیت، یعنی عدم حجیت معصوم با این اعتقاد آیا از اسلام چیزی باقی می ماند؟!

حجت الاسلام محققی گفت: این که هرازگاهی رییس جمهور محترم درلباس و قامت مبلغ دین بی محابا به ساحت اهل بیت ورود و مطالبی را مطرح می کنند معتقدیم به این خاطر است که حواس نخبگان و مردم، از اعتراض و مطالبات به حق و مشکلات اقتصادی منحرف شود.

وی افزود: به رییس جمهور محترم عرض می کنیم اگرتاریخ مصرف داستان هایی چون دولت قبل و کنسرت و حضور زنان در ورزشگاه و برجام برای پرت شدن حواس مردم به سر رسیده است خواهشا کاری به اهل بیت نداشته باشید.

وی گفت: به قدرکافی کشور و ملت درگیر مصیبت هایی چون زلزله و خشکسالی و فقر و بیکاری هست با هتک حرمت اهل بیت مقدمات خشم وعذاب الهی را فراهم نسازید.

/فاطمه صالحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار