میرسلیم: چطور می‌توان جلوی قاچاق را گرفت، در حالی که برخی رسما در حال قاچاق هستند

تهران (پانا) - نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 در حالی که معتقد است باید جلوی قاچاق در کشور گرفته شود این سوال را مطرح می‌کند که چطور می‌توان در این روند موفق بود وقتی برخی از مراجع رسمی در کشور یعنی وابستگان به دولتی‌ها و وابستگان به نظامی‌ها در حال قاچاق هستند.

کد مطلب: ۷۰۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی میرسلیم در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص ریشه ناآرامی‌های اخیر در کشور گفت: «زمینه اصلی ناآرامی‌های اخیر در کشور را می‌توان رکود اقتصادی و بیکاری دانست. بیکاری بیشترین دردی است که همه مشکلات اجتماعی زاییده همین درد است.»

وی افزود: «یکی دیگر از مشکلات کشور گرانی است که به طور روزمره مردم را رنج می‌دهد و متاسافانه با مردم صادقانه برخورد نمی‌شود و زمانیکه رکود اقتصادی در کشور وجود دارد صحبت از رشد اقتصادی می‌کنیم.»

این فعال سیاسی حزب موتلفه گفت: «اگر ما نفت را بفروشیم و این موضوع را به حساب فعالیت اقتصادی بگذاریم، صحیح نیست بنابراین زمینه‌هایی عمومی از گرانی و بیکاری در مردم وجود داشت که مردم ما نیز تحمل می کردند و البته اعتراضاتی هم به این امر داشتند.»

وی خاطرنشان کرد: «برخی از موسسات مالی غیر مجاز هم ایجاد شد که پول‌های مردم را گرفتند و دیگر پس ندادند که این هم به مشکلات مردم افزود. البته کسانی که می خواستند در این موسسات سرمایه‌گذاری کنند خود طمع‌کار بودند و می خواستند به سودهای صد درصد برسند. این سرمایه‌گذاری‌ها ربا است و از سوی دیگر کسانی باید جلوی این موسسات را قبل از شروع به کار می‌گرفتند که آنها نیز سستی کردند.»

میرسلیم گفت: «همه این عوامل مجموعه‌ای از مشکلات‌ است که گریبان مردم را گرفته، از جمله مشکلات اقتصادی، مدیریتی و نبود شایسته‌سالاری است که ریشه در گذشته دارد و کسانی انتخاب شدند که دارای شناخت و مدیریت کافی نبودند و در سمت‌هایی قرار گرفتند که نباید قرار می‌گرفتند. با وجود همه این مشکلات خارجی‌ها نیز سوار بر موضوع شدند و از مشکلات مردم سوء استفاده کردند. طرح مفصلی برای براندازی نظام از سوی عوامل خارجی پیاده و مقدار زیادی هم برای آن پول خرج شد و سعی کردند عناصر باقی‌مانده منافقین را که مایوس از هر اقدامی بودند با پول تشویق کنند که بر نارضایتی‌ها سوار شوند و مردم را به شورش وادارند. آنها تصور می‌کردند با چنین کارهایی موفق به براندازی می‌شوند.»

وی خاطر نشان کرد : «شعار‌هایی که در برخی از اعتراضات استفاده می‌شد شعارهای سلطنت‌طلب‌ها و ضددین‌ها بود و همه این‌ها مسائلی است که طبیعتا برای مردم قابل قبول نیست و خیلی زود متوجه شدند که کسانی از این نارضایتی‌ها سوء استفاده می‌کنند و به سرعت از آنها جدا شدند لذا قضیه فعلا فروکش کرده اما حل نشده است.»

این فعال سیاسی حزب موتلفه گفت: «همه ما باید به دولت ‌و مجلس کمک کنیم تا بتوانیم به صورت ریشه‌ای مشکلات مردم را حل و فصل کنیم و اولین مطلب این است که بتوانیم بیکاری را چاره‌جویی کنیم که حل معضل بیکاری راه حل‌های خوبی دارد. ابتدا باید جلوی هر گونه قاچاق در کشور گرفته شود تا بتوانیم به تولیدات داخلی کمک کنیم. برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به همین دلیل تعطیل شده و عده زیادی بیکار شده‌اند و همین امر باعث شده است که به خارج از کشور وابسته شویم. همه این موارد صدمه‌ای به اقتصاد کشور است.»

میرسلیم گفت: «چطور می‌توان جلوی قاچاق را گرفت در حالی که برخی از مراجع رسمی در کشور در حال قاچاق هستند یعنی وابستگان به دولتی‌ها و وابستگان به نظامی‌ها که این اقدام مسئولان صحیح نیست و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.»

وی خاطرنشان کرد: «همه جریان‌ها و جناح‌های سیاسی از نظر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام متحد هستند اما از نظر سلیقه‌های اجرایی با یکدیگر تفاوت دارند که این هم مشکلی ندارد زیرا جریان‌های سیاسی باید یکدیگر را نقد کنند و ضعف‌های خود را بگویند. البته باید نگاه دلسوزانه وجود داشته باشد که یک جریان سیاسی ضعف‌های جریان مقابل را بگوید تا آنها در جهت برطرف کردن این ضعف‌ها اقدام کنند. این امری متقابل است و به نوعی راه درست مردمسالاری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار