مولوی عبدالحمید: دشمنان به دنبال ایجاد ناآرامی و بی ثباتی کشور هستند

تهران (پانا) - امام‌ جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با درخواست از مردم برای حفظ آرامش و امنیت کشور گفت: دشمنان به ‌دنبال ایجاد ناآرامی و بی ‌ثباتی کشور هستند به همین سبب باید سعی کنیم بهانه‌ ای به دست دشمنان ایران داده نشود.

کد مطلب: ۷۰۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان محور وحدت و انسجام مسلمانان را قرآن و دین اسلام دانست و گفت: مشکلات و ناکامی‌های امت اسلام ناشی از اختلاف میان مسلمانان است.

وی افزود: مسلمانان دارای هر ملیتی که هستند با هم یکسان بوده و باید قوم‌ گرایی را کنار گذاشته و به ریسمان الهی چنگ بزنند و هیچ‌ کس نباید خود را برتر از دیگران بداند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: هیچ قوم و نژادی بر دیگری برتری ندارد و اسلام فضیلت را در تقوا می‌داند.

وی افزود: قرآن و دین اسلام مایه افتخار است و نباید توطئه دشمنان مسلمانان را متفرق کند.

مولوی اسماعیل زهی گفت: سران کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان باید تلاش کنند که مسلمانان به راه قرآن و رسول ‌الله (ص) بازگردند و از مذهب ‌گرایی و فرقه‌ گرایی دوری کنند.

وی تاکید کرد: اتحاد جهان اسلام و سعادت مسلمانان در تمسک آنان به قرآن و رسول (ص) و مشترکات دین اسلام است.

وی بیان کرد: ملت ایران از اقوام و مذاهب مختلف علاوه بر انسان‌ بودن و مسلمان ‌بودن در ایرانی‌ بودن و هویت مشترک ملی و آب و خاک با هم یکی هستند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: احساس برادری و اخوت ملی ما را بیشتر به هم پیوند داده و به هم نزدیک ‌تر کرده است.

وی گفت: ما همه مردم ایران از اقوام و مذاهب مختلف را دوست داریم و با آنان احساس برادری و همبستگی می‌کنیم.

وی افزود: ما بشریت را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت و مسلمانان را به حفظ اتحاد و ملت ایران را نیز به وحدت، انسجام و همبستگی ملی فرا می ‌خوانیم.

مولوی اسماعیل زهی از مسئولان خواست مشکلات مردم را با دقت بیشتری بررسی کرده و فشارها را برطرف کنند.
وی افزود: بیکاری و معیشت مردم از دیگر مشکلاتی است که باید مسئولان برای آن چاره‌اندیشی کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: جامعه اهل‌ سنت هرگز دنبال خشونت و ناآرامی نیست و این اطمینان را به مسئولان می‌دهم که اهل ‌سنت ایران به عنوان عضوی از پیکرۀ جامعه ایران هرگز دنبال براندازی، تنش و خشونت نیست.

وی افزود: خشونت ‌گراها که می‌خواستند از مرزهای کشور رخنه کنند و همچنین کشورهایی که در پی ناامنی مناطق سنی‌نشین بودند نتوانستند به اهداف خود برسند و این نشان می‌دهد که اهل‌ سنت با خشونت میانه‌ای نداشته و صرفا خواهان عدالت و مساوات بین مذاهب و اقوام ایرانی هستند.

مولوی اسماعیل زهی با اشاره به حادثۀ کشتی سانچی ضمن دعای مغفرت برای جان‌باختگان این حادثه و نائل‌شدن‌شان به درجۀ شهادت برای بازماندگان نیز آرزوی صبر و اجر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار