محسن هاشمی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

تلاش مدیریت شهری برای تامین هزینه‌های توسعه حمل و نقل ریلی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفته است که بودجه مصوب توسعه مترو در سال 96 ، 2300 میلیارد تومان بود که به دلیل کمبود منابع هنوز این بودجه به طور کامل اختصاص پیدا نکرده است و مدیریت شهری تلاش می‌کند تا هزینه‌های توسعه حمل و نقل ریلی را تامین کند .

کد مطلب: ۷۰۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

رئیس شورای شهر تهران هفته پیش در سخنانی در صحن شورای شهر گفته بود که نباید از افراط در سیاست‌های انبساطی و افزایش بی‌رویه هزینه‌کرد در پروژه ها به دام سیاست‌های انقباضی و بی‌تحرکی در پروژه‌ها بخصوص حوزه‌های اولویت‌دار شهری مانند سیستم حمل ونقل عمومی بیافتیم.

محسن هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان از سخنان هفته گذشته شما این برداشت را کرد که بودجه حمل و نقل در لایحه سال آینده شهرداری کاهش پیدا کرده است؟ به پانا گفت : این سخنان مربوط به بودجه سال جاری است . از بودجه 2 هزار و 300 میلیارد تومانی مترو که به دلیل منابع درآمدی کم هنوزبخشی از بودجه اختصاص پیدا نکرده است و باید تلاش شود در همین زمان باقی مانده به مترو اعتبارات لازم تزریق شود .

او ادامه داد: در این مدت شهرداری برای جبران کمبود اعتبار و حمایت از حمل و نقل ریلی تلاش هایی کرده است که استفاده از 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت‌های حاصل همین تلاش‌هاست .اگر این اوراق منتشر و خریداری شود می‌توان امیدوار بود از خطوط فعلی تا 80 درصد ظرفیت‌شان استفاده شود .

هاشمی در خصوص اینکه آیا بودجه حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه سال 97 تغییر می کند، گفت : بودجه سال 97 روز یکشنبه- امروز- به شورای شهر ارائه می شود و هنوز نمی‌توان در خصوص سهم حمل و نقل در این بودجه اظهار نظر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار