سید جواد هاشمی: 29 بار شهید شده ام اما رانت ندارم!

تهران (پانا) - به رسم چهارشنبه های «فرمول یک» که سیدعلی ضیا مجری میزبان یک چهره شناخته شده در روز تولدش می شود و با او به گفتگو می پردازد، این هفته نیز جشن تولد و گپ و گفت برپا بود با این فرق که این بار ضیا سه چهره را میزبانی می کرد.

کد مطلب: ۷۰۳۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی «فرمول یک»، رسول نجفیان، سیدجواد هاشمی و مجید اخشابی که هنرمند اول متولد 28 و دو هنرمند دیگر متولد 27 دی در سالهای مختلف بودند و هر سه پیش از رسیدن به استودیو نمی دانستند قرار است جشن تولد و گفتگوی مشترکی داشته باشند.

نجفیان در ابتدای حرفهایش با بیان اینکه شنیده ام بتهوون هم دی ماهی بوده است، گفت: زیاد مرا لوس نمی کنند و ندرتا جشن تولدی برایم برگزار می شود. امسال آرزو می کنم و از خداوند می خواهم خشکسالی را برطرف کند که اگر این موضوع حل شود، بقیه مشکلات هم حل خواهد شد.

بازی در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان

وی درباره کارهای تازه اش توضیح داد: افتخار پیدا کرده ام جناب هادی مرزبان مرا به گروهش راه داده و در نمایش «بنگاه تئاترال» که با ترکیب جدیدی دوباره روی صحنه می رود، بازی می کنم. من و مجید مظفری و میرطاهر مظلومی به شدت نمایش را تمرین می کنیم تا از 23 بهمن اجرا آغاز شود.

چاپ مجموعه شعر و نمایشنامه

بازیگر «ساعت 5 عصر» با اشاره به اینکه مشغول بازی در سریال «از یادها رفته» است، درباره دیگر کارهای جدیدش توضیح داد: ان شاءالله مجموعه شعرم را منتشر می کنم و آقای علمی مدیر انتشارات علمی با من تماس گرفت و کارم چاپ می شود. همچنین قرار است 10 قصه شاهنامه که آنها را به نمایشنامه تبدیل کرده ام نیز در قالب یک کتاب منتشر شود.

انتشار آلبوم «برف می بارد و شرم»

نجفیان با بیان اینکه شاهنامه خوانی و مثنوی خوانی هم می کند، افزود: آلبوم «برف می بارد و شرم» به زودی آماده می شود که این آلبوم ترکیبی از اصیل ترین سازهای روستایی با مدرن ترین سازها در گام بیات خراسانی است.

ماجرای شباهت «نوایی نوایی» با یکی از آثار بتهوون

وی با اشاره به نزدیکی این دو در برخی موارد، یادآور شد: قطعه "نوایی نوایی" به یکی از آهنگهای بتهوون شباهت دارد و وقتی من این را برای لوریس چکناواریان تعریف کردم تعجب کرد.

میلیون ها دلار تبلیغ برای کار گِل، بی فایده است

بازیگر «دزد عروسکها» در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: می گویند کاریست کار گِل است و کاریست کار دِل. کار گل می آید و می رود اما ریگ های ته جوی می ماند و در زلالی چشمه آنها را می بینیم. میلیون ها دلار تبلیغ کنی اما کارت کار گِل کنی یک سروصدایی می کند و می رود.

از مادرم پرسیدم من چرا اینقدر جوان مانده ام!؟

نجفیان همچنین در پاسخ به اینکه چند ساله شده، گفت: یک بار از مادرم پرسیده ام چرا من اینقدر جوان مانده ام!؟ گفت مادر شاید یک برادر بزرگتر داشته ای که فوت کرده و شناسنامه اش را برای تو نگه داشته ایم! اما نه من واقعا متولد 1330 و 66 ساله هستم.

وی همچنین با انتقاد از خانه پیشکسوتان هنر، تصریح کرد: در اینترنت زده بودند من متولد 1338 هستم اما تاریخ درست تولد من در شناسنامه ام درج شده است. اما خانه پیشکسوتان به حساب مطلب اینترنت مرا به آنجا راه ندادند.

این هنرمند حین بریدن کیک تولدش گفت: آرزو می کنم برای مردم عزیز کشورمان خوبی و خوشی و برکت باشد. جوانها به ارزشهای فرهنگی شان پی ببرند و با آنها آشنا باشند و دنیا از شر جنگ افروزان راحت شود.

«عجب رسمیه» حرف دل مردم است

نجفیان که به درخواست ضیا قطعه «عجب رسمیه» را اجرا کرد در پایان درباره دلیل ماندگاری این قطعه گفت: بتهوون، باخ و تمام آنهایی که کارشان مانده است تحت تاثیر فولکلور و فرهنگ مردم زمانه شان بوده اند. عجب رسمیه هم حرف دل مردم است برای همین به دلشان می نشیند.

سیدجواد هاشمی دیگر مهمان برنامه بود که در ابتدا در پاسخ به ضیا درباره تولدهای هر ساله اش گفت: هر سال چهار پنج تا تولد از طرف گروه های مختلف هنرمندان برایم برگزار می شود.

کاپشنم را خانمم به زور تنم کرد

وی در ادامه با اشاره به لباسی که پوشیده بود، توضیح داد: این کاپشن هم هدیه خانمم است و آن را به زور تنم کرده است. به من گفت اگر این را نپوشی نمی گذارم بروی!

این بازیگر با آرزوی عاقبت بخیری برای هموطنان، درباره کارهای تازه خود گفت: اخیرا قسمت دو فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» را ساختم. بچه ها هرجا که مرا می دیدند پیگیر ساخت سری دوم این فیلم بودند و من هم شایق شدم که حتما این فیلم را بسازم.

اگر «آهوی پیشونی سفید2» به جشنواره راه پیدا می کرد، در چندین رشته کاندیدا می شد

وی با اشاره به اینکه این اثر گران ترین فیلم تاریخ سینمای کودک در ایران است، تصریح کرد: اگر این فیلم به جشنواره راه پیدا می کرد، قطعا در چندین رشته حداقل کاندید می شد.

فیلمهای کودک و نوجوان را اصولا در جشنواره نمی پذیرند

هاشمی درباره دلیل راه نیافتن فیلم خود به جشنواره گفت: ما زمانی فیلم را به جشنواره دادیم که هیچ چیز نداشت از جمله ویژوال افکت و موسیقی آن آماده نبود. البته فیلمهای کودک و نوجوان را اصولا در جشنواره نمی پذیرند و خیلی آن را جدی نمی گیرند و تنها یک اولویت برای انیمیشن دارند که ربطی به کار ما ندارد.

انسانی که نصف آن اختاپوس و نصف دیگر آدم است

بازیگر سریال «وضعیت سفید» تاکید کرد: طراحی گریم در کار ما مثال زدنی است. ما انسانی ساخته ایم که نصف آن اختاپوس و نصف دیگرش آدم است و شنیدن این نکته هم جذاب است چه برسد به عملی شدن آن در سینمای ایران.

وی یادآور شد: اتفاقاتی در این فیلم افتاده به جز نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی که نمی دانم چه از آب درمی آید که خیلی جذاب است.

29 بار شهید شده ام اما رانت ندارم!

هاشمی در پاسخ به این سوال ضیا که شما که رانت دارید چرا کارتان در جشنواره قبول نشده، گفت: 29 بار شهید شده ام اما رانت ندارم!

وی با بیان اینکه شمع 52 را خاموش می کنم و وارد 53 سالگی می شوم، در پایان گفت: غم و بلا همیشه هست اما آرزو می کنم برای مردم ما کم باشد و همه سلامت باشند.

مجید اخشابی هم در ابتدا با بیان اینکه تولدبازی ها برای من از دیشب شروع شده است و معمولا هر سال برگزاری جشن تولدهای مختلف یک هفته ای طول می کشد، برای همه شادی و سلامتی آرزو کرد.

مشغول درس خواندن هستم و اتفاقا به من نمره نمی دهند

وی در پاسخ به این سوال ضیا که چرا کم کار شده است، اظهار کرد: اگر تمرکزی به دست بیاید قطعا روال سابق را پی خواهم گرفت. چند سالی است مشغول درس هستم. خصوصا این سالهای آخر خیلی متمرکز روی این قضیه هستم.

این خواننده افزود: با توجه به اینکه مشغله های زیادی دارم و باید اولویت بندی کنم، کارم سخت است. اتفاقا در دانشگاه هم به من نمره نمی دهند!

اخشابی در پاسخ به اینکه با توجه به وضعیت بازار دور بودن طولانی مدت از فضای خوانندگی به فراموشی او منجر نخواهد شد، به ویژه با توجه به اینکه این روزها خوانندگانی می آیند که عمر فعالیتشان 6 ماهه است، بیان کرد: روند فکری دیگری بر آن جریان حاکم است.

هنرمند باید به کشف و شهود برسد تکرار مکررات جذاب نیست

وی تصریح کرد: در روند هنر، هنرمند باید به کشف و شهود و به دستمایه هایی برسد که برای خودش هم جذاب باشد. تکرار مکررات ممکن است تا حدودی جواب بدهد اما تاثیر ماندگار نخواهد داشت.

سیدجواد هاشمی نیز در این خصوص گفت: من جوان بودم که آقای اخشابی در استودیو پاپ خوانندگی می کرد و جزو کسانی بود که در این عرصه با علم و آگاهی وارد شده است.

وی افزود: او یکی از نوازندگان درجه یک سنتور است، بماند که با همه سازها آشنا است و جزو یکی از آهنگسازان خوب است.

هاشمی همچنین درباره آن بخش از حرف اخشابی در خصوص تکرار نیز به شوخی گفت: این حرف اخشابی را باید طلا گرفت و اگر من اینطوری بودم خیلی خوب می شد!

«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه ها بین ساعت 17:45 تا 19 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار