در گفت‌وگو با پانا

سخنگوی سازمان سنجش: نتایج نهایی تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ هفته آینده منتشر می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته‌های بدون آزمون طی هفته آینده خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با پانا گفت: با توجه به درخواست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت‌های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ اجرا شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت‌های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل بود که بر اساس آمار نهایی تعداد ۵۱ هزار و ۸۴۹ نفر در این مرحله انتخاب رشته کردند.

به گفته وی، ظرفیت پذیرش در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ نیز ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده بود که بر اساس آمار نهایی تعداد ۳ هزار و ۲۸ نفر در این دوره‌ها انتخاب رشته کردند و در مجموع رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تعداد ۵۴ هزار و ۸۷۷ نفر انتخاب رشته کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار