رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری:

شهرستان ری رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه ای و صیفی جات در استان تهران را دارد

شهرری (پانا) - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت که این شهرستان در تولید گندم، ذرت علوفه ای و صیفی جات رتبه اول استان را در سال زراعی گذشته به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۷۰۳۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، ابوالفضل خلیل پور میزان تولید گندم شهرستان ری را 6 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: میزان تولید گندم در شهرستان ری به خاطر دانش کشاورزان، وجود زمین حاصلخیز و آب مناسب از میانگین کشوری بالاتر است و همین امر موجب شده این شهرستان رتبه اول تولید گندم را در استان تهران داشته باشد.
خلیل پور بیان کرد: هشت هزار و 600 هکتار از اراضی کشاروزی شهرستان ری در سال زراعی گذشته به کاشت ذرت علوفه ای اختصاص داده شد که کشاورزان این شهرستان در این حوزه نیز عملکرد خوبی داشته اند.
وی شهرستان ری را یکی از قطب ها بزرگ تولید سبزی و صیفی استان تهران بیان کرد و یادآور شد: کشاوزان شهرستان ری با اختصاص چهار هزار و 200 هکتار از اراضی این شهرستان در سال زراعی 95 - 96 به کشت سبزی و صیفی توانستند رتبه اول استان تهران را در این حوزه به خود اختصاص دهند.

خلیل پور با اشاره به اینکه آبیاری محصولات کشاورزی با آب های نامتعارف در گذشته در مزارع این شهرستان فراگیر بوده است، گفت: جهاد کشاورزی با همکاری شبکه بهداشت و سایر دستگاه های نظارتی شهرستان ری به شدت با کشاورزانی که از آب های نامتعارف استفاده می کنند برخورد می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ زمین کشاروزی در شهرستان ری وجود ندارد که با فاضلاب آبیاری شود ولی اگر کشاورزی تخلفی انجام دهد به شدت با وی برخورد خواهد شد.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار