4شعبه ویژه در دادگستری کرمان به دعاوی بانکی رسیدگی می‌کنند

کرمان (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان از اختصاص چهار شعب ویژه در دادگاه‌های عمومی،حقوقی و تجدیدنظر مرکز استان به منظور رسیدگی به دعاوی بانکی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۳۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی بخشی در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: قراردادهای مشارکت مدنی بانک ها منطبق با ماده 575قانون مدنی نیست و با بعضی از دستورالعمل های بانک مرکزی در خصوص فروش اقساطی سهم الشرکه نیز مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه بین بدهکاران بانکی تفکیک قائل هستیم،اظهار داشت: فعالان اقتصادی که انحراف تسهیلاتی نداشته‌اند باید مورد حمایت بانک‌ها، اتاق بازرگانی وسایر بخش ها قرار گیرند.

وی گفت: همه مسئولان در هر سطحی باید خود را جای مردم بگذارند و با این نگرش به دنبال راه چاره برای حل مشکلات مردم باشند.

بخشی عنوان کرد: عمده مشکلی که فعالان اقتصادی در جلسه شورای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری مطرح می‌کنند مربوط به مسائل بانکی است.

معاون رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت: رویکرد سیستم قضائی به گونه‌ای است که از تعطیل شدن حتی یک واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی جلوگیری شود

دبیر شورای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان بیان کرد: از هنگام تشکیل این شورا به مشکلات چندین بنگاه اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی رسیدگی شده است ودستورهایی در جهت رفع موانع حقوقی و قضائی فعالان اقتصادی صادر گردیده است که در بسیاری از موارد از تعطیلی خط تولید جلوگیری بعمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه ریشه بروز بسیاری از ناامنی ها و جرائم مسائل اقتصادی است، تاکید کرد: با اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز قراردارد بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی اعلام کرد: از برنامه های دادگستری استان استفاده از ظرفیت استادان حقوق دان برجسته کشوری، به منظور آموزش های تخصصی به قضات شعب رسیدگی کننده به دعاوی بانکی است.

عزم دستگاه قضائی در زمینه حمایت از سرمایه گذاری مشروع جدی است

وی گفت: ضرورت دارد بخش‌های مختلف به ویژه بانک‌ها باید با همدلی، هم‌افزایی و تدبیر به دنبال حل واقعی مشکلات فعالان اقتصادی و در نهایت مردم باشند و خدای ناکرده به گونه‌ای اقدام نکنند که چرخ تولید و رونق اقتصادی متوقف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وضع فعلی کشور می‌توان از فعالان اقتصادی،به عنوان سرداران جبهه اقتصادی مقاومتی نام برد.

سید مهدی طبیب زاده،رییس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این جلسه گفت:حمایت مسئولان عالی قضائی استان کرمان از سرمایه‌گذاری مشروع، منجر به ایجاد انگیزه و دلگرمی بین فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار