در گفت‌وگو با پانا

عضو فراکسیون زنان مجلس خبر داد: بررسی طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال» در کمیسیون قضایی

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفته است که طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال» در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد و زمان تصویب آن مشخص نیست.

کد مطلب: ۷۰۳۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

سمیه محمودی در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضعیت طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال» گفت: این طرح توسط فراکسیون زنان مجلس مطرح و جلساتی نیز با موضوع این طرح برگزار شد. طرح مذکور هم‌‌اکنون برای بررسی ابعاد مختلف در دستور کار کمیسیون فضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می‌شود اصلاحاتی در طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال» ایجاد شود تا ازدواج این کودکان که به دلیل مشکلاتی همانند فقر فرهنگی، مسایل خانوادگی و مالی صورت می‌‌گیرد متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرح «ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال» در مجلس تصویب شود ولی فرهنگ‌سازی لازم در خانواده‌ها انجام نشود، طرح مذکور تأثیرگذار نخواهد بود. ازدواج کودکان در برخی از نقاط کشور صورت می‌گیرد و در همه استان‌های کشور فراگیر نیست، بنابراین می‌توان با فرهنگ‌سازی از آسیب‌هایی که ازدواج کودکان دارد جلوگیری کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس با ممنوعیت ازدواج کودکان مخالف نیست اما در کنار آن اولویت با فرهنگ‌سازی است وگرنه درصورت تصویب، قانون ابتر می‌ماند.

محمودی درباره زمان تصویب طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال نیز گفت: تصویب این طرح نیاز به جلسات کارشناسی بسیاری دارد و مجلس مصمم به تصویب این طرح است منتهی جلسات کارشناسی باید با کارشناسان برگزار و ابهاماتی که وجود دارد برطرف شود. نمی‌توان برای تصویب آن زمان مشخصی را اعلام کرد چرا که باید به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار