مدیر کل راه آهن قم خبر داد:

رشد 101 درصدی بار گیری کانتینر در اداره کل راه آهن قم

قم (پانا) - مدیر کل راه آهن قم با اشاره به میزان رشد بارگیری کانتینر در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95، افزود: میزان تخلیه کانتینر از ابتدای سال 96 تا دی ماه همین سال نسبت به مدت مشابه در سال 95، با رشد چشمگیر 101 درصدی همراه بوده است.

کد مطلب: ۷۰۳۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

محسن اعتماد، مدیر کل راه آهن قم با بیان اینکه استقبال خوبی از حمل و نقل ریلی بویژه در بخش باری را در چند ماه گذشته از سوی تولید کنندگان و همچنین شهرک های صنعتی استان شاهد بودیم خاطرنشان کرد: در پی افزایش فعالیت های بازاریابی و جلسات، مذاکرات و مکاتباتی که با مدیران شهر صنعتی کاوه و صاحبان کالاها صورت گرفت بخشی از بار این مناطق به صورت کانتینربه ریل منتقل شد.

وی اظهار کرد:تخلیه کانتینر در سال 95 مجموعا 158 دستگاه بوده که این میزان ، از ابتدای سال تا 25 دی ماه سال 96 با رشد چشمگیری به 318 دستگاه افزایش یافته است.

وی اذعان کرد:کانتینر های مذکور از بنادر جنوبی مانند بندر امام و بندر عباس بارگیری و به شهرک صنعتی کاوه انتقال می یابند.

مدیرکل راه آهن قم، همچنین وجود شهرک های صنعتی استان و اتصال این مراکز به خطوط ریلی را مهم پر اهمیت دانست و عنوان کرد:با توجه به موقعیت استراتژیک استان قم و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و غرب وبه شرق ظرفیت خوبی است تا شهرکهای صنعتی از این موقعیت استفاده کرده و کالاهای خود را از طریق ریل به دیگر نقاط کشور ارسال و دریافت کنند.

اعتماد افزود:راه آهن قم در نظر دارد تا بخش اعظمی از بار استان را به ریل منتقل کند و این مهم مستلزم حمایت های دولتی و بویژه بخش خصوصی را میطلبد در همین رابطه نیز تفاهم نامه هایی را با گمرک استان،شهرک صنعتی شکوهیه و شهرک صنعتی کاوه امضا کرده ایم.

ایشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرک صنعتی کاوه و معدن بالاست انجیلاوند به شبکه ریلی استان متصل هستند بیان کرد: در آینده با گسترش خطوط ریلی واتصال آن به شهرک های صنعتی دیگر استان همچنین فرودگاه و منطقه ویژه سلفچگان از ظرفیت موجود استفاده بهینه انجام داد.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار