معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان:

32 کارگاه صنایع دستی استان سمنان گواهی کیفیت دریافت کردند

معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: 32 کارگاه صنایع دستی این استان موفق به دریافت گواهی کیفیت شدند.

کد مطلب: ۷۰۳۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، جعفر صفاخواه معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بر اساس بازدید کارشناسان صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، کارشناسان صنایع دستی اداره کل و با همکاری بخش خصوصی، کار ارزیابی کیفیت کارگاه‌های صنایع دستی استان سمنان انجام شد.

وی هدف از انجام این بازدیدها را ارتقای کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: پس از پایان بازدیدها، 32 کارگاه موفق به دریافت گواهی کیفیت شدند و این گواهی تا یکسال دارای اعتبار است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه ارائه گواهی کیفیت به کارگاه‌های صنایع دستی برای نخستین بار است که در استان سمنان اجرا می شود، افزود: استان سمنان در این زمینه از استان‌های شاخص و پیشتاز کشور است.

صفاخواه تصریح کرد: پس از پایان بازدیدها و توسط بخش خصوصی، 9 جلد کتاب در رابطه با بازدید فنی و رتبه‌بندی کارگاه‌های صنایع دستی استان سمنان منتشر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: حدود 700 کارگاه انفرادی و تولیدی صنایع‌دستی در استان سمنان فعال است.

گفتنی است؛ بیش از چهار هزار هنرمند صنایع دستی در 52 رشته صنایع دستی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار