در نشست مشترك معاونان و مديران ارشد وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان صداوسيما

بطحايی: نيازمند حمايت جدی رسانه ملي براي كاهش آسيب‌های اجتماعی هستيم

تهران (پانا) - وزير آموزش‌و‌پرورش در ديدار با رئيس سازمان صدا و سيما بر لزوم همكاری بيشتر ميان این سازمان و وزارت آموزش‌و‌پرورش تاكيد كرد.

کد مطلب: ۷۰۳۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در نشست مشترك معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما و وزارت آموزش‌وپرورش درباره همراهی موثر رسانه ملی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در زمینه كاهش آسیب‌های اجتماعی در كشور همچنان نیازمند حمایت جدی رسانه ملی هستیم و خوشبختانه با همكاری شبكه دو سیما و فضاسازی‌های روانی و فرهنگی در كشور، فاصله آموزش‌وپرورش با جامعه كمتر شده و مقبولیت آن نیز افزایش پیدا كرده است .

وی اجرای سند تحول بنیادین را یكی از وظایف اصلی و مهم این وزارتخانه عنوان كرد و افزود: وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش، انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان كشور است و ما با توجه به شرایط سخت و پیچیده فرهنگی، كار دشواری پیش رو داریم و به شدت به كمك رسانه ملی نیازمندیم .

بطحایی با اشاره به وجود 120 هزار مدرسه در كشور، 520 هزار كلاس درس و قریب به یك‌میلیون نیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش‌وپرورش افزود: ما و همه همكارانمان در وزارت آموزش‌وپرورش در تلاش هستیم تا مشكلاتمان كمتر شود و بر همین اساس از رسانه ملی درخواست می‌كنیم تا ما را در این مسیر یاری كند .

وزیر آموزش‌وپرورش که در ادامه به تأكیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توقف اجرای سند 2030 اشاره و تأكید كرد: برخی عنوان كردند كه بعضی از ابعاد سند 2030 در برخی از مدارس كشور در حال اجراست و بلافاصله این موضوع را با جدیت دنبال كردیم كه چنین اتفاقی در سیستم آموزش‌وپرورش كشور نیفتد.

عبدالعی علی‌عسكری، رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این نشست گفت: قرارگاه معلم و مدرسه با حضور معاونت های صدا، سیما و فضای مجازی در رسانه ملی تشكیل شده است که در این زمینه نیز وزارت آموزش و پرورش باید نقش‌آفرینی كند .

علی‌عسگری با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی تصریح كرد: قطعاً در این زمینه همكاری مشترك سازمان صداوسیما و وزارت آموزش و پرورش بسیار موثر خواهد بود و در این مسیر شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی در همه استان های كشور بلندگوی آموزش و پرورش خواهند بود تا با همكاری یكدیگر كار درخوری انجام دهیم .

رئیس رسانه ملی با تأكید بر اهمیت هم‌افزایی بین رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای تعالی فرهنگ كشور خاطرنشان كرد: در این باره لازم است تا آموزش‌وپرورش با تمامی ظرفیت‌های موجود وارد عمل شود چرا كه توفیقات این هم‌افزایی، عاید ملت و كشور می‌شود .

علی‌عسكری در این دیدار به تلاش رسانه ملی برای افزایش بهره‌وری نظام آموزش و پرورش كشور اشاره كرد و گفت: رسانه ملی با موضوعات مختلفی در جامعه سروكار دارد اما پرداختن به موضوع آموزش‌وپرورش كه مسئولیت تربیت و پرورش بخش بسیار مهمی از جامعه را بر عهده دارد از اولویت‌های رسانه ملی است .

رئیس رسانه ملی با اشاره به اجرای طرح تكریم علم و احترام به دانش آموزان در رسانه ملی گفت: شبكه دو سیما مسئولیت مستقیم اجرای این طرح را برعهده دارد اما در سایر شبكه‌ها نیز به این موضوع پرداخته خواهد شد و بر همین اساس كمیته دائمی میان رسانه ملی و وزارت آموزش‌وپرورش برای برنامه‌سازی و ساخت سریال‌های آموزشی و متنوع می تواند بسیار راهگشا باشد .

علی‌عسكری با تاکید بر هجمه رسانه‌های غربی علیه بنیان‌های فكری و فرهنگی كشور تصریح كرد: با وجود تلاش‌های دشمن برای انفعال رسانه ملی در برابر ماهواره‌ها و فضای مجازی، صداوسیما همچنان باقدرت به كار خود ادامه می‌دهد و روز به روز برتوفیقات آن افزوده می شود .

رئیس رسانه ملی، معلمان را اسوه‌ و الگوی جامعه توصیف و تاكید كرد: از شخص وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا فهرستی از معلمان نمونه و برجسته كشور در استان‌های مختلف را به ما معرفی كند تا با دعوت آن‌ها در برنامه های مختلف و تاثیر گذار، هم قدردان آن ها باشیم و هم سبك زندگی شان را به مخاطب معرفی كنیم .

اهمیت حضور معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی، بخش دیگری از سخنان علی عسكری بود كه وی در این باره تأكید كرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با مهیاكردن زیرساخت‌های شبكه اجتماعی مناسب، فضای امن و مطمئنی برای حضور معلمان و دانش آموزان و ارائه آموزش‌های مجازی به آن‌ها فراهم كند .

رئیس رسانه ملی با اشاره به تشكیل هیئت های اندیشه‌ورز در شبكه های مختلف سیما گفت: ما از حضور نماینده ویژه آموزش و پرورش در هر یك از این هیئت های اندیشه ورز استقبال می كنیم و آن را یك فرصت برای فرهنگ كشور می‌دانیم .

در این نشست تنی چند از معاونان و مدیران ارشد وزارت آموزش و پروش و سازمان صدا و سیما نظرات و دیدگاه‌های خود را برای افزایش همكاری ها و تعامل بیشتر ارائه كردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار