فعالیت ۲۰۰ هواپیمای فوق سبک در کشور

تهران (پانا) - سرپرست معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به فعالیت ۲۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور می‌گوید مهمترین اقدام این معاونت، صدور گواهینامه بهره برداری هواپیمای مسافری است.

کد مطلب: ۷۰۳۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مجید حسن‌لو گفت: معاونت استاندارد پرواز دارای سه دفتر «صلاحیت پرواز»، «عملیات پرواز» و «گواهینامه‌های پرسنل هوانوردی» است که هرکدام در این راستا وظایفی را برعهده دارند. دفتر صلاحیت پرواز موظف به بررسی عملکرد دفاتر طراحی وسایل پرنده و صدور گواهینامه‌هایی نظیر نوع وسیله پرنده، قابلیت پرواز و ... است. دفتر امتحانات، گواهینامه‌ها و امور پزشکی سازمان نیز موظف به تأیید و معرفی مراکز پزشکی مربوطه جهت معاینه و صدور گواهینامه لازم برای پرسنل هوانوردی از جمله گروه پروازی و مراقبت پروازی است.

وی درباره فعالیت های دفتر عملیات پرواز بیان کرد: این دفتر که وظیفه صدور مهم‌ترین گواهینامه پروازی یعنی گواهینامه بهره‌برداری هواپیمایی مسافری، پروازهای بازرگانی و پروازهای خاص نظیر نقشه‌برداری، لرزه‌نگاری و خاموش کردن اتش را صادر می‌کند، به دلیل اهمیت وظیفه محول شده، مجبور به رعایت قوانین بسیار سختگیرانه‌ای از سوی دولت است. دفتر عملیات پرواز همچنین موظف به کنترل هواپیماهای پروازهای داخلی و خارجی به صورت رندوم در فرودگاه خواهد بود.

سرپرست معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از وجود دفتری مستقل برای کنترل و نظارت بر عملکرد هواپیماهای فوق سبک در سازمان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور وجود دارد که تمامی وظایف دفاتر نام برده برای این هواپیماها برعهده همین دفتر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار