سرپرست سواد آموزی اداره آموزش و پرورش بیرجند خبرداد:

جذب 170 نفر سواد آموز جدید در شهرستان بیرجند

سرپرست سواد آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت:برای سال جاری می بایست 170 نفر سواد آموز جدید جذب شوند که تا کنون بیش از 140 نفر جذب شده اند.

کد مطلب: ۷۰۳۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

بی بی سکینه حسینی سرپرست سوادآموزی اداره آموزش و پرورش بیرجند در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی با اشاره به اهداف سواد آموزی گفت: سواد آموزی از زمان صدر اسلام وجود داشته است و در انقلاب اسلامی نیز این امر با توجه به دستور امام خمینی آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

حسینی افزود: از اهداف مهم سواد آموزی بزرگسالان میتوان به آموزش خواندن و نوشتن برای افراد بزرگسال، توانایی محاسبه کردن و روخوانی قرآن است که مدرک ارائه شده به سواد آموزان برابر با پایه سوم ابتدایی است.

سرپرست سواد آموزی بیرجند گفت:استفاده از فناوری های نوین اطلاعات مانند تلفن همراه ، اینترنت و دستگاه های خودپرداز ، از دیگر اهداف آموزش های سواد آموزی است.

وی افزود: ترویج صلح و آرامش ، توسعه همکاری با محیط زیست ، تحکیم سواد و... از مهمترین کارکرد های طرح های سواد آموزی است و نیز آموزش های سواد آموزی به طور رایگان صورت می گیرد.

حسینی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و سال جاری اظهار داشت:تاکنون سواد آموزان و هنرآموزان بیرجندی در روستای حاجی آباد این شهرستان، توانسته اند مهارت های تون بافی ، بافندگی و صنایع دستی را با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری فرا گیرند.

سرپرست سواد آموزی بیرجند به برنامه های سال جاری اشاره کرد و گفت: برای سال جاری میبایست 170 نفر سواد آموز جذب شوند که تا کنون بیش از 140 نفر از آنها جذب شده اند و 50 نفر از سواد آموزان نیز از افغانی هستند که محدوده سنی این سوادآموزان حداکثر 49 سال است.

وی در پایان گفت : در صورت استقبال هنرجویان و سواد آموزان ، مرکز دیگری نیز در حاجی آباد برای فعالیت های هنری و صنعتی افراد به بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگار پانا:سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار