معاون پرورشی و فرهنگی: شوراهای آموزش‌‎وپرورش بهترین ابزار برای مشارکت در حل مسائل فرهنگی هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، شوراهای آموزش و پرورش را بهترین زیرساخت برای مشارکت و نظارت همه مردم و دستگاه‌ها و بهترین کانون به منظور ایجاد هم افزایی و همگرایی در حوزه مسائل فرهنگی کشور دانست.

کد مطلب: ۷۰۳۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، علیرضا کاظمی در نشست سالانه شوراهای آموزش و پرورش خراسان رضوی و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی گفت: از مهمترین چالش های حوزه پرورشی حاکمیت آموزش و پرورش و نگاه تفکیکی به اموزش و پرورش است و باید نگاه ما این باشد که تمام قسمت های اموزش و پرورش بانگاه تربیتی فعالیت کنند .

وی با بیان اینکه اصلی ترین دستگاه در تربیت منابع انسانی و ارتقا و اقتدار عامی آموزش و پرورش است، ادامه داد: باید قبول کنیم آموزش و پرورش نهادینه ساز مسائل فرهنگی یک دستگاه محوری است و دستگاه های دیگر به ما کمک می کنند.

کاظمی در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش در حقیقت باید زیرساخت مشارکت و نظارت مردم و دستگاه‌ها در عرصه آموزش و پرورش باشند و شعار شوراهای آموزش و پرورش مبنی بر «مشارکت ملی و نظارت همگانی» برگرفته از روح حاکم بر قانون فعالیت این شوراها است .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شوراهای آموزش و پرورش را بهترین زیرساخت برای مشارکت و نظارت همه مردم و دستگاهها و بهترین کانون به منظور ایجاد هم افزایی و همگرایی در حوزه مسائل فرهنگی کشور خواند .

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در سه حوزه شامل نهادینه سازی مسائل فرهنگی، جلب مشارکت دستگاهها و مردم و تربیت تمام ساحتی نسل آینده ماموریت اصلی دارد. در مسائل فرهنگی نمی توان وزارت آموزش و پرورش را به تنهایی مسئول دانست زیرا نیازمند کمک همه دستگاه‌ها در این زمینه است بنابراین می توان گفت کارکرد اصلی شوراهای آموزش و پرورش این است که آموزش و پرورش را به دغدغه دستگاهها بدل کنند بنابراین شوراها نمادی از ضرورت تبدیل آموزش و پروش به دغدغه ملی هستند .

در این جلسه که با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور برگزار شد از تمبر شوراهای آموزش و پرورش نیز رونمایی شد و فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان های برتر در برگزاری شوراهای آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار