پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته ی شورا های آموزش و پرورش

رسالت آموزش‎وپروش امتداد حرکت انبیا و ائمه است

ایلام (پانا) - استاندار ایلام آموزش‌وپرورش را به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تربیتی کشور که موجب قوام فرهنگ عمومی و تعالی جامعه است برشمرد و مأموریت آن را در امتداد رسالت پیامبران عظیم‌الشأن الهی ،ائمه اطهار(ع) و تحقق منویات مقام عظمای ولایت دانست.

کد مطلب: ۷۰۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

متن كامل پيام قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به شرح زير است :

فرهنگیان فرهیخته و اعضای محترم شوراهای آموزش و پرورش استان ایلام
سلام علیکم
با احترام ،آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تربیتی کشور، موجب قوام فرهنگ عمومی و تعالی جامعه می باشد و مأموریت مهم در امتداد رسالت پیامبران عظیم الشأن الهی ،ائمه اطهار(ع) و تحقق منویات مقام عظمای ولایت را بر عهده دارد .

شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام تعلیم و تربیت، نقش مؤثری را در راستای جلب و تعمیق مشارکت و نظارت مردمی، تمرکززدایی و بهره گیری از خرد جمعی در رفع تنگناهای سیستم آموزشی عهده دار می باشد که بی شک این مهم برگرفته از آموزه های قرآن حکیم و سیره و روش پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و در قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی، قانونی که نویدبخش توسعه مشارکت های مردمی و برقراری عدالت آموزشی می باشد عینیت و رسمیت یافته است.

هفته شوراهای آموزش و پرورش(24لغایت 30دی ماه)، فرصت مغتنمی است تا دستاوردهای عظیم شوراهای یادشده در ایجاد تحول مدیریت و نظام تصمیم گیری و بسیج امکانات محلی و منطقه ای به منظور ارتقاء کیفیت برنامه ها و فعالیت های آموزشی در معرض افکار عمومی قرار گیرد.

امید است در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال با همت بلند دولت تدبیرو امید شوراهای آموزش و پرورش استان با همه توان خود از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای کمک به رفع محدودیت ها و کمبودهای آموزشی فرزندان مستعد این خطه از میهن اسلامی استفاده نمایند تا ان شاء ا... با طی مسیری که ختم به عزت، آبادانی و عدالت بیش ازپیش خواهد شد. یکی از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همانا رشد و بالندگی و ارتقاء سطح علمی توأم با تزکیه نفس نوباوگان میهن اسلامی مان باشد تحقق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار