مشاور مدیر کل استان در دوره ضمن خدمت روابط سالم زوجین:

خانواده نخستین پایگاه تربیتی فرزندان در اجتماع است

هاشمی: برخورد منطقی با خطاها و لغزش فرزندان از اصول مهم ایجاد صمیمیت است.

کد مطلب: ۷۰۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، هاشمی مشاور امور بانوان اداره کل اموزش و پرورش استان اصفهان در آغاز صحبت های خود در جمع همکاران شرکت کننده در دوره ضمن خدمت بانوان فرهنگی گفت: برخورداری از پرورش سالم در خانواده که نخستین پایگاه تربیتی است به فرد این فرصت را می دهد که در اجتماع موفق و قابل احترام باشد. خانواده محل آسایش و آرامش و آبراه کوچکی است که فرد را به اقیانوس جامعه پیوند می دهد. پدر و مادری که در تربیت فرزندان به گونه ای یک پارچه عمل می کنند و انتظاراتی تقریبا یکسان و مشخص دارند فرزندان را در یک مرکز مدیریت واحد قرار می دهند. اگر والدین بخواهند با فرزندانشان صمیمی باشند باید نخست با خود صمیمی باشند. رفتار صمیمانه اعضای خانواده می تواند مسیر صحیح را به فرزندان نشان دهد نباید با دیدن کوچک ترین تخلف واکنش شدید نشان داد.

هاشمی در ادامه افزود: برخورد منطقی با خطاها و لغزش فرزندان از اصول مهم ایجاد صمیمیت است. امتیاز دادن و تشویق کردن فرزندان در قبال کارهای مثبت نقش ارزنده ای در سازندگی آن ها دارد. خانواده باید وقت کافی در اختیارفرزندان بگذارد و با آن ها به گفتگوهای سالم و سازنده بپردازد و از دیدگاه های آنان بهره بگیرد. زیرا فرزندان دارای فکر و عقیده اند و باید به باورهای آنان نیز احترام گذاشت و با آنان رفتاری عادلانه داشت. والدین باید خانه را محلی امن و پناهگاهی مستحکم برای فرزندان کنند و به یکدیگر احترام بگذارند در حضور آنان به مشاجره نپردازند و عیب های یکدیگر را بازگو نکنند. هرگز در حضور دیگران به ویژه همسالان به پند و اندرز آنان نپردازند. همچنین سخنی به آن ها نگویند که خود بدان عمل نمی کنند. والدین باید مسولیت های مختلف زندگی را به فرزندان خود واگذار کنند تا اهل اندیشه کار و سازندگی شوند. همچنین باید به فرزندان خود کمک کنند تا درست بیندیشند و شوق بهتر شدن، با لیاقت بودن، پاکی و عفت در دوستی به وجود بیاورند.

وی در پایان صحبت های خود در جمع بانوان فرهنگی گفت: اساسا برخورد سالم و سازنده اعضای خانواده، احترام متقابل نسبت به یکدیگر و خیرخواهی برای خویشاوندان در تکوین شخصیت فرزندان جایگاه ویژه ای دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار