نمایشگاهی برای کودکان مبتلا به ایدز

تهران (پانا) - مدیر گالری «آشیانه مهر» عواید فروش آثار در تمامی نمایشگاه‌های نگارخانه آشیانه مهر را متعلق به کودکان و بیماران ایدز دانست.

کد مطلب: ۷۰۳۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فریده رحیم دوست، درباره نمایشگاه تجلی عشق و رویکرد فعالیت‌های این نگارخانه گفت: نگارخانه آشیانه مهر در سال 1388 افتتاح و تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری در همه رشته‌های هنرهای تجسمی و در راستای تحقق اهداف انجمن‌های حمایت از آسیب دیدگان جامعه و انجمن حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب در این گالری برگزار و عواید فروش آثار به این موسسه‌ها اهدا شده است.

وی در توضیح فعالیت‌های انجمن احیا اظهار داشت: ارکان اصلی فعالیت‌های گروه احیا دو بخش است؛ یک بخش حمایت از کودکانی که به دلیل بیماری ایدز پدر و مادر خود را از دست داده و یا خود آنها نیز مبتلا هستند. این کودکان از دوران نوزادی تا 16 سالگی توسط انجمن احیا حمایت می‌شوند و بخش دیگر برگزاری جلسات توان یابی و توان سازی برای مادرانی است که کودک ایدزی دارند. در این جلسات خانواده‌ها مطلع می‌شوند که چطور باید با این بیماری کنار آمده و آن را به جامعه منتقل نکنند. خوشبختانه تاکنون افراد بسیاری آموزش دیده و حتی می‌توانند مدرس این بحث‌ها باشند.

مدیر گالری آشیانه مهر ضمن اشاره به برگزاری همایش در دانشگاه‌ها، مدارس و... بیان کرد: ما یک مینی بوس و کلینیک سیار هم داریم که با حضور در مناطق پرخطر به اطلاع رسانی در مورد اچ. آی. وی می پردازد؛ همچنین افرادی که نیاز به تست دارند، به‌صورت رایگان مورد ویزیت پزشکان این کلینیک قرار می‌گیرند. همچنین یک تلفن ثابت برای تماس و مشاوره موجود است. انجمن توان یاب برای کودکانی که انواع معلولیت‌ها را دارند به‌صورت کاملاً رایگان خدمات پزشکی ارائه می‌کنند، به همین دلیل مراجعه کنندگان به این موسسه از اقصی نقاط کشور هستند.

وی درباره ارتباط هنر و فعالیت‌های خیریه آشیانه مهر عنوان کرد: چندین بار این پیشنهاد که فضای گالری را به فضای تجاری تبدیل کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید، از جانب افراد مختلف مطرح شد اما ما نپذیرفتیم. درست است که با این اقدام شرایط اقتصادی مجموعه بهتر می‌شود، اما از سال 88 تاکنون هنرمندان و استادان بسیاری برای معرفی و پیشرفت فعالیت‌های نگارخانه قدم برداشته‌اند. همچنین دو سال است که نمایشگاه «بر بلندای چکاد» با آثاری از هنرمندان معلول کشور در این مکان برگزار و به این ترتیب از آنها حمایت مالی می‌شود. بنابراین این اقدام فرهنگی همچنان باید پابرجا باشد.

رحیم دوست ادامه داد: قرار است با کمک تعدادی از دوستان گالری آنلاین نگارخانه را هم فعال کنیم. ما نیاز به مشارکت مردم داریم. هر فرد در حدی که می‌تواند به این مجموعه کمک کند. با توجه به اینکه بیشتر نیروهای داوطلب این انجمن‌ها دانشجویان هستند، در برخی ایام با کمبود نیرو مواجه می‌شویم. بنابراین من از مردم مهربان و پراحساس ایران می‌خواهم از نگارخانه آشیانه مهر بازدید و به میزان توانایی مالی، انرژی و زمانی خود به ادامه حیات این فعالیت‌ها کمک کنند.

گفتنی است نمایشگاه «تجلی عشق» مجموعه‌ای از آثار پیشکسوتان و استادان عرصه نقاشی‌خط، طراحی، عکاسی و مجسمه تا 28 دی ماه در این نگارخانه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای هفته از ساعت 10 الی 17 از نمایشگاه بازدید نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار