استاندار فارس: توسعه صنایع دانش بنیان زمینه ساز اشتغال زایی در کشور است

شیراز ( پانا) - استاندار فارس از مجموعه صنعتی فاتح کیمیا که در قالب 13 شرکت در کل کشور و چند شرکت در فارس فعال است و زمینه اشتغال 900 نفر از نیروهای فنی و جوانان تحصیل کرده و زبده را فراهم کرده است، بازدید کرد.

کد مطلب: ۷۰۳۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل تبادار در بازدید از مجموعه صنعتی فاتح صنعت کیمیا با تقدیر از نقش آفرینی بسیار برجسته این مجموعه در اشتغال و کارآفرینی و همچنین گرایش به سمت دانش بنیانی، گفت: مجموعه صنعتی فاتح کیمیا که در قالب 13 شرکت به فعالیت مشغول است زمینه حضور نیروهای فنی و جوانان تحصیل کرده و زبده را فراهم کرده است.

وی گفت: استان فارس به لحاظ ظرفیت فراوان علمی و سرمایه ای گنجایش مهیا نمودن شرکت های موثر و مشابه فاتح صنعت را داشته و بایستی همگان برای ایجاد چنین شرکتهایی زمینه لازم را فراهم نمایند.

تبادار با بیان اینکه در شرایط امروز جامعه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و به تبع آن رونق اقتصادی رفاه و آرامش را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: در صورتی که فعالان اقتصادی و صنعتگران به صحنه بیایند و دستگاه های اجرایی نیز در کنار آنها به تسهیل امور بپردازند می توان به ایجاد زمینه های مناسب اشتغال استان در آینده امیدوار بود .

استاندار فارس با اشاره به اینکه به گفته مدیران مجموعه، هم اکنون 5 هزار نفر در بخش های مختلف این مجموعه صنعتی مشغول به کار هستند، ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های اجرایی و بر طرف شدن بعضی موانع به زودی شاهد توسعه فعالیت های مجموعه فاتح صنعت در استان فارس و سایر نقاط کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان فاتح صنعت به عنوان پیشتاز و مبتکر طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته در قالب افزایش ظرفیت، ایجاد اشتغال و رفع تنگناها و موانع موجود در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی طرح هاي توسعه ای درخور توجهی را ارائه داده است خواهان پیگیری این طرح ها و به اجرا رسیدن آنها شد.

استاندار فارس با بیان اینکه طراحی، تولید و بومی سازی مبدل های حرارتی صفحه ای پیشرفته با راندمان بالا، طراحی، تولید و بومی سازی بویلر های پیشرفته با راندمان بالاتر از 90 درصد و طراحی بر اساس نیاز مشتری، طراحی و ساخت و بومی سازی برج ها رآکتور ها و ستون های فرآیندی، به انضمام بخش های داخلی با راندمان بالا، طراحی، ساخت، نصب و بومی سازی کوره های فرآیندی پیشرفته و افزایش ظرفیت طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته در دستور کار توسعه این شرکت قرار دارد ابراز امیدواری کرد با فعال شدن این طرح ها شاهد توسعه اشتغال و کارآفرینی و همچنین پیشرفت صنعتی و علمی در کشور و در استان فارس باشیم.

در این جلسه همچنین به دستور تبادار مشکلات مطرح شده از سوی مدیر مجموعه صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید استان بررسی و رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار