استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

سوادآموزان مراکز یادگیری محلی از تسهیلات کارآفرینی برخوردار می‌شوند

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه وبویراحمد از پرداخت تسهیلات بانکی کارآفرینی در مراکز یادگیری محلی که از سوی تشکل‌های مردم نهاد و به‌صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند در صورت ساماندهی تشکیلات حقوقی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۳۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

علی محمد احمدی در بازدید از نخستین مرکز یادگیری سوادآموزی سیار کشور در منطقه زیلایی بویراحمد گفت: این مرکز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای کارآفرینی وتوسعه صنایع دستی روستایی در کنار مهارت آموزی زندگی فراهم کرده است.

وی افزود: راه اندازی این مرکز در پی مصوبه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری است که با اقدام خوب وسریع آموزش وپرورش در حوزه سوادآموزی انجام شد و که اجرای آن نقش اساسی در ارتقاء آگاهیهای مناطق روستایی وعشایری دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: شناسایی کامل بی سوادان جامعه هدف سوادآموزی از اولویتهای است که باید با هدایت وفعالیت این مرکز در زیلایی انجام شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان در این بازدید نیز گفت: این مرکز با حضور معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ودر جهت سرعت بخشیدن به اجرای مصوبات دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.

هادی زارع پور اظهار کرد: در این مرکز 50درصد فعالیتها مهارتهای اجتماعی و30درصد آموزش مهارتهای زندگی و20درصد آموزش حقوق شهروندی است که در دوره 200ساعت به سوادآموزان ارائه می شود.

وی گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی این مرکز با موافقت سازمان نهضت سوادآموزی کشور بصورت سیار فعالیت می کند.

سیدحمداله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هم اکنون 7مرکز یادگیری محلی درکهگیلویه وبویراحمد فعالند گفت: اهالی 43روستای منطقه زیلایی می توانند از آموزشهای مرکز یادگیری سواد آموزی سیار این منطقه بصورت رایگان استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار