تفکر اعتدالی نوعی آرمان خواهی واقع گرایانه است

بوشهر (پانا)- فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی در شهر بوشهر به مناسبت سالگرد فوت پدرش، به تبیین ویژگی های رفتاری -سیاسی وی پرداخت.

کد مطلب: ۷۰۲۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، یاسر هاشمی رفسنجانی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت یکمین سالروز درگذشت یار امام و رهبری در بوشهر افزود: حداقل 150 سال تفکر افراطی بر ایران حکفرما بوده و در سایه این افراط گرایی کشور مورد ظلم های فراوانی قرار گرفت.
وی بااشاره به اینکه غارت، ستم، مهاجرت و حذف از جمله واژه های حوزه افراطی است یادآورشد: اعتدال، مصلحت، تامل، صبر از مهم ترین کلید واژه های تفکر اعتدالی است که بخوبی در مشی و سیاست آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایان بود.
هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: عملگرایی از خصایص بارز آیت الله هاشمی است که این ویژگی در کنار آرمان خواهی واقع بینانه باعث برجستگی وی شد.
وی افزود: در سایه این نگاه واقع بینانه آیت الله هاشمی در حوزه برجام به پیروزی دولت تدبیر و امید کمک کرد و با توانایی خود باعث خروج کشور از بحرانی شد که احتمال تبدیل شدن به جمگ در آن نمایان بود.
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه همگان باید برای تداوم تفکر اعتدالی در کشور تلاش کنند و نگدارند چنین تفکری بر زمین بماند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید تفکر اعتدالی عمق بخشی و آن را در سطح جامعه گسترش دهیم.
فرزند هاشمی رفسنجانی با اشاره به مردمداری پدرش اظهارکرد: تکیه گاه آیت الله هاشمی همواره مردم بوده و به آنها بعنوان یکی از رکن های جمهوریت توجهی ویژه داشت.
وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در هدایت کشتی انقلاب نقشی بی بدیل ایفا کرد گفت: در تشییع باشکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بخوبی این شعار شنیده می شد که 'تنهایت نمی گذاریم چون تنهایمان نگذاشتی' و این نشان از همراهی همیشگی آیت الله هاشمی با مردم بود.
وی با انتقاد از برخی سازمان ها برای برگزارنکردن آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: با این وجود مردم و حامیان تفکر هاشمی که مورد هجوم تفکر هاشمی زدایی نیز قرار گرفته بودند آیین های بزرگداشت باشکوهی برای وی برگزار کردند که یکی از آنها در شهر بوشهر با حضور گرم مردم صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار