مراکز یادگیری محلی، مهارت‌های نوین زندگی را به سوادآموزان آموزش می‌دهند

خرم‌آباد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به فعالیت 14مرکز یادگیری محلی در استان گفت :اين مراكز، در کنار آموختن خواندن و نوشتن ، مهارت‌های نوین زندگی را به سوادآموزان آموزش می‌دهند .

کد مطلب: ۷۰۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

هاشم دالوند در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی گفت: تغییرات پرشتاب و سریع در دنیای امروزی نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کنند که مراکز یادگیری محلی می توانند به این نیازهای جدید پاسخ دهند .

وي افزود: مراکز یادگیری محلی مناسب برای ارائه آموزش های مختلف مواد پایه، آموزش های تکمیلی، آموزش های پس از سواد و آموزش مهارت های زندگی است .

وی خاطر نشان کرد : آموزش‌های ارائه شده به سوادآموزان در راستای بهبود زندگی و شغل افراد ، نیاز و خواست آنان بوده و منجر به توانمندسازی در زمینه های مختلف می‌شود.

دالوند تاکید کرد که در برنامه ریزی و اداره امور مراکز یادگیری محلی باید مشارکت همگانی وجود داشته باشد و از روش یاددهی -یادگیری مشارکتی استفاده شود.

وی به دلایل تشکیل مراکز یادگیری محلی هم اشاره کرد و افزود : تعهد دولت ها، کمک به برنامه های توسعه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی، ایجاد فرصت‌های برابر یادگیری برای بازماندگان تحصیلی از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش ها و متناسب سازی آنها با نیازهای واقعی مخاطبان، مشارکت دادن مردم و سایر دستگاهها در امر سوادآموزی و منطقه ای و محلی کردن تدریجی سوادآموزی از جمله اهدافی است که در تشکیل این مراکز مدنظر بوده است .

دالوند در پایان سخنان خود به اهداف توسعه هزاره هم اشاره کرد و ادامه داد : ریشه کن سازی فقر و گرسنگی ، عملیاتی کردن آموزش ابتدایی همگانی ، توانمند سازی زنان ، مقابله با بیماری ها ، تضمین پایداری محیط زیست ، مشارکت جهانی برای توسعه و مقابله با توزیع نابرابر فرصت های یادگیری از جمله اهدافی است که در توسعه هزاره مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار