پیاده‌روی از خانه تا مدرسه دانش‌آموزان در شیراز

شیراز ( پانا) - شماری از دانش‌آموزان شیرازی در طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه شرکت کردند.

کد مطلب: ۷۰۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس هدف از اجرای طرح پیاده‌روی دانش آموزان از خانه تا مدرسه را که با همراهی دانش آموزان و اولیاء آنان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اجرا درآمده است را ایجاد نشاط ، شادابی ، سلامتی و همچنین فرهنگ‌سازی در همین راستا عنوان کرد.

محمد جعفری در حاشیه اجرای طرح یک روز پیاده روی از خانه تا مدرسه در محل بوستان شقایق شیراز افزود : دانش آموزان سفیران سلامت در خانواده ها هستند و می توانند با انتقال پیامها بین خامعه و خانواده ، سبب اشاعه فرهنگ سلامت و تندرستی در جامعه باشند .

جعفری اگاهی بخشی به اولیاء دانش آموزان در زمینه مسائل و مشکلات ناشی از کم تحرکی در بین دانش آموزان را از دیگر اهداف این برنامه عنوان نمود و گفت: سعی شده است تا از طریق چنین برنامه هایی اولیاء دانش آموزان را نسبت به عواقب و عوارض شیوع کم تحرکی در بین فرزندانشان آگاه نموده و از مشارکت آنان برای پیشگیری از بیماری هایی که امروزه به دلایل مختلفی در جامعه از جمله کم تحرکی رواج دارد جلوگیری نماییم .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این طرح برای دومین سال است که به اجرا در می آید گفت: سال گذشته برای اولین بار این طرح توسط آموزش و پرورش فارس به اجرا در آمد و امسال به عنوان یک طرح کشوری در سراسر کشور اجرا می شود که در استان فارس 4 مدرسه درهر شهرستان مجری این طرح هستند البته در صورت تمایل و استقبال دانش آموزان شهرستانها می توانند تعداد بیشتری از مدارس را پوشش دهند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز گفت: با عنایت به فرموده رسول اکرم (ص) که می فرمایند «عقل سالم در بدن سالم است »؛همچنین این سخن فردوسی که می گوید :توانا بود هرکه دانا بود ؛ اگر می خواهیم انسانهای دانا و توانمندی باشیم باید ابتدا از سلامت جسم و روح برخوردار باشیم زیرا دانایی در گرو توانایی است و توانایی در گرو سلامت جسم و روح است .

نصرالله کیانی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت جسم و روح و روان گفت: یکی از راههای کسب سلامتی و حفظ توانایی جسمانی روی آوردن به ورزش است و پیاده روی یکی از بهترین و کم هزینه ترین این ورزشهاست که هر کسی می تواند در هر شرایطی به آن بپردازد .

کیانی ضمن اظهار خرسندی از اجرای این طرح گفت: همکاری همه جانبه در اجرای این طرح، حاکی از دقت نظر و توجه مسئولین و والدین به امر سلامت و تندرستی دانش آموزان است .

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم یادگیری در دانش آموزان افزایش یابد باید ورزش و تندرستی دانش آموزان از جمله اولویت های ما باشد و خانواده ها لازم است هم خودشان ورزش کنند و هم فرزندانشان .

وی دانش آموزان را به خوردن صبحانه مناسی و مقوی توصیه کرد و افزود: خوردن صبحانه در فعالیت‌های روزانه و ارتقا میزان توانایی های یادگیری و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

در این مراسم دانش آموزان و اولیاء پس از تجمع در بوستان شقایق و انجام حرکات ورزشی به صورت گروهی مسیر بوستان شقایق تا دبستان خود را با همراهی والدین به صورت پیاده طی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار