در گفت‌وگو با پانا

غریفی، فعال صنعت غذایی:‌ فضای کسب‌وکار ایران نیازمند تغییر نگرش در نحوه ارائه خدمات است

تهران (پانا) - به گفته یک فعال صنعت غذا فضای کسب‌وکار ایران نیازمند تغییر نگرش در نحوه ارایه خدمات است و این موضوع می‌تواند در خروج واحدها از شرایط رکودی نیز موثر باشد.

کد مطلب: ۷۰۲۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

سعید غریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، خاطرنشان کرد: فضای کسب‌وکار ایران به شدت نیازمند تغییر نگرش در نحوه ارایه خدمات است و مثال‌های متعددی وجود دارد که نمونه کسب‌و‌کارهای موفق هستند به طور مثال تاکسی‌های اینترنتی نوع جدیدی از کسب‌وکارهای نوین است که توانسته ضمن ارایه خدمات مناسب خیلی زود جای خود را در فضای کسب‌و کار کشور پیدا کند.

وی افزود:‌ خرده فروشی، صنعتی قدیمی در ایران است اما کسب‌وکار این خرده فروشی‌ها اکنون با ورود فروشگاه های متعدد زنجیره‌ای تحت الشعاع قرار گرفته است .این خرده فروشان کوچک و خرده پا این قابلیت را دارند که در قالب مجموعه‌های متحد قرار گیرند و به حیات خود ادامه دهند.

وی با بیان اینک به دلیل نبود توجه به دانش فنی مشکلاتی در کسب‌وکارها وجود دارد، تصریح کرد: در عرضه کالا عوامل متعددی دخیل هستند؛ طراحی فروشگاه و چینش کالاها کنار یکدیگر مباحث فنی دارند که باید به آن توجه شوند.

این فعال صنعت غذا خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه صنعت غذا، صنعت شوینده و کالاهای مصرفی که در حوزه خرده فروشی است مزیت‌های رقابتی زیادی وجود دارد و در صنعت لبنیات توانسته‌ایم صادر کننده خوبی هم باشیم.

غریفی عنوان کرد: اگر حمایت‌های دولتی کشور ترکیه از صنایع این کشور نباشد تولیدکنندگان مواد غذایی و به ویژه لبنیات نمی توانند جای مناسبی در بازارها به دست آورند .

وی گفت: در فضای کسب‌و کار فعلی ایران نیازمند ایده‌های نوین و راهکارهایی جدیدتر برای ارایه خدمات هستیم که نیاز به داشتن سرمایه هنگفت نباشد.

جای خالی استارت‌آپ‌های هماهنگ کننده فرانچایزهای کوچک

وی گفت: استارت آپ هایی که بتوانند فرانچایزهای (نمایندگی‌های) کوچک را با هم جمع کرده و خدمات جدید ارایه دهند جایشان در فضای کسب‌و کار کشور خالی است و در بسیاری از زمینه‌ها از جمله صنعت غذا، هنر ،موسیقی و بسیاری از بخش‌های مختلف اقتصادی می توانند زمینه و بستر خدمات جدید باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صنعت، جای ارایه سرویس‌های خدماتی خالی است و یکی از راههای برون رفت از رکود موجود این است که خدمات مناسب ارایه شود.

غریفی تصریح کرد: خدمات جدید باید مبتنی بر نوآوری باشد و ما این نگاه را با نگاه خدمات فرانچایز محور دیده ایم تا بتوان در فروشگاههای زنجیره ای با مبلغی بسیار اندک وارد یک حرفه وکسب‌وکار شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش فنی ارایه خدمات و نرم افزاری که به صاحب آن کسب‌و‌کار بگوید چگونه خدمات مناسب را ارایه دهید وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار