فرماندار شهرستان بیرجند عنوان کرد:

رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، وظیفه همه دستگاه های اجرایی است

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه باید در ادارات حقوق شهروندی رعایت شود گفت: این یکی از مهمترین وظایف ادارات است که باید برای تحقق آن برنامه های متعددی صورت بگیرد.

کد مطلب: ۷۰۲۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، ظهر امروز جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی ، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرستان بیرجند با حضور فرماندار این شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرکز استان در محل فرمانداری بیرجند برگزار شد.

در این جلسه مدیران ادارات شهرستانی به ارائه گزارش عملکرد صورت گرفته در سال های گذشته در حوزه صیانت از حقوق شهروندی پرداختند و نیز راهکارهای خود را برای هر چه بهتر شدن این طرح ارائه کردند.

محمدرضا ضیایی رئیس آموزش و پرورش بیرجند در این جلسه در خصوص آمار بی سوادی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در شهرستان بیرجند گفت:خراسان جنوبی در سنوات گذشته دارای رتبه کمتر از 29 کشور بوده است که با تلاش و همکاری کارکنان این اداره در حوزه معاونت سواد آموزی این رتبه به 7 کشور ارتقا یافته است.

ضیایی در خصوص اهداف و کارکرد های طرح سواد آموزی گفت:مهمترین هدف از این طرح این است که فرد بی سواد بتواند سواد خود را با دانش آموز پایه سوم ابتدایی برابر کند و نیز بتواند دوره های پایداری سواد را بگذراند و نیز میتوان از ترویج صلح و آرامش و توجه به آموزش به عنوان مهمترین کارکرد سواد آموزی نام برد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت:این نهاد در مبحث ارباب رجوع با همان تعداد کم نیروی انسانی ، توانسته است بسیار موفق عمل کند به طوری که هیچ گاه فرد مراجعه کننده بدون رضایت از محل سازمان خارج نشده است .

رئیس تبلیغات اسلامی بیرجند با بیان اینکه کلاس های آموزشی برای مبلغین و عوام در روستاها و شهرها با حضور اساتید استانی و غیر بومی برگزار می شود، در خصوص اعزام مبلغ و روحانی گفت:در حال حاضر بیشتر روستاهای استان دارای روحانی هستند اما هنوز هم تعدادی از آنها فاقد مبلغ هستند .

حسن شرفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند نیز در این جلسه به طرح تسریع روند پاسخگویی به جامعه هدف خود اشاره کرد و گفت:به منظور این امر برای هریک از مناطق در شهرها و روستاها رابطینی در نظر گرفته شده اند که کار برآورده شدن خواسته های مدد جویان را برعهده دارند و فرد از مراجعه حضوری به اداره بهزیستی بی نیاز می شود.

وی افزود:تاکنون در خصوص ستاد صیانت ، در بهزیستی 21 برنامه در 4 جلسه مصوب شده اند که تا کنون بیش از 70 درصد آنها محقق شده است و نیز مشکلات جامعه هدف بهزیستی در زمان های معین و در دیدار با آنها به طور کامل و جزئی تحلیل و بررسی می شود.

حسین دانش رئیس فنی و حرفه ای بیرجند نیز در سخنان خود به لزوم همکاری بین دستگاه ها با فنی و حرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت:این تعامل و همکاری میتواند برای بالا بردن کیفیت آموزش ها بسیار موثر باشد و همچنین یکی دیگر از برنامه های موثر دیگر می تواند تبدیل آموزش ها و مشاوره ها از حالت فیزیکی و حضوری به الکترونیکی باشد که تاکنون این امر در بیرجند بسیار موفق بوده است.

وی افزود: مشاوره های الکترونیکی این مرکز میتواند هنر جو را در زمینه های انتخاب رشته و هدایت تحصیلی و نیز انتخاب شغل مناسب یاری کند.

علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این ستاد با اشاره به لزوم توجه دستگاه های اجرایی به تکریم ارباب رجوع گفت:تاکنون برای ارزشیابی ادارات ، فرم هایی در بحث تکریم ارباب رجوع آماده شده است که ادارات به وسیله این فرم ها ارزشیابی میشوند و امسال نیز همانند سال های گذشته چندین اداره این شهرستان موفق به کسب درصد بالای 90 شده اند.

وی با تقدیر از مدیر آموزش و پرورش بیرجند به دلیل ارائه گزارش کامل و جامع گفت: حوزه آموزش و پرورش حوزه وسیعی است که مسئولیت های مهمی به کارکنان آن چه در مدارس و چه در ادارات داده شده است و این امر میتواند به رضایت والدین در جدی ترین خواسته آنها منجر شود.

ناصری افزود:برای ارزشیابی ادارات چه در بحث درون و چه در موضوع برون سازمانی باید برنامه هایی به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تدوین شود و نیز برای راحتی مراجعه کنندگان و اتلاف کمتر انرژی ، میز خدمت های الکترونیکی باید راه اندازی شود که ارباب رجوع دیگر به اداره مربوط مراجعه نکند بلکه با استفاده از ابزار های برخط و آنلاین به طرح مشکل خود بپردازد و آن را پیگیری کند.

فرماندار بیرجند گفت:از جمله مهمترین اهداف در بخش تکریم ارباب رجوع استفاده از سایت ها و منابع الکترونیکی است که باید در این امر روند کاغذی انجام کارها در ادارات حذف و به جای آن عملیات برخط و آنلاین صورت گیرد.

تقویت روابط عمومی های ادارات، پاسخگویی به ارباب رجوع،شفاف سازی در عملکرد از دیگر برنامه های موثر در روند صیانت از حقوق شهروندی بود که توسط فرماندار مرکز استان مطرح شد.

در این جلسه از اداراتی که در حوزه ارزشیابی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وامنیت عمومی و عفاف و حجاب ، درصد بالای90 را کسب کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار پانا:سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار