در گفت و گو با پانا مطرح شد

خط قرمزها در برنامه های اینترنتی با تلویزیونی تفاوت چندانی ندارند

​تهران (پانا) – کارگردان برنامه اینترنتی «چالیشو» معتقد است، اگرچه اجرای خلاقیت در برنامه های اینترنتی بیشتر است، اما از نظر خط قرمزها این برنامه ها تفاوت چندانی با برنامه های تلویزیونی ندارند.

کد مطلب: ۷۰۲۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سها قرائتی کارگردان برنامه اینترنتی «چالیشو» که در سایت اشتراک گذاری ویدئو تماشا پخش می شود، درباره تفاوت میان برنامه سازی در تلویزیون و فضای مجازی گفت: در فضای مجازی دست برنامه ساز برای تولید برنامه باز است. چیز پنهانی نیست. وقتی صحبت از برنامه سازی برای تلویزیون می شود، این سوال هم پیش می آید که قرار است این برنامه را چه کسی ساپورت کند؟! برای اینکه یک برنامه در تلویزیون ساخته شود از همه مهم تر داشتن یک حامی است. کسی که بتواند شرایط تولید را ایجاد کند و در یک شبکه خوب و در ساعتی مناسب، برنامه را پخش کند.
وی افزود: در فضای مجازی مثل سایت تماشا، نیازی نیست که لزوما کسی از کار حمایت کند، کافی است یک ایده خوب داشته باشید و از صفر شروع کنید تا به موفقیت برسید. وقتی ما اين برنامه را شروع کردیم کسی حمایتمان نکرد ولی وقتی برنامه اول دیده شد، خیلی ها تماس گرفتند و اعلام آمادگی کردند که حامی مالی برنامه شوند.
قرائتی با بیان این که مهم ترین دلیل موفقیت یک برنامه اینترنتی یا تلویزیونی خلاقیت است، ادامه داد: در اینترنت به دلیل فضای رقابتی حاکم، خلاقیت سهم بیشتری در موفقیت دارد. این که بدانیم جوان ها دنبال چه چیز هایی هستند، خودش خلاقیت است و باید بر اساس آن برنامه ساخت.
وی درباره ممیزی های برنامه های تلویزیونی و برنامه های اینترنتی عنوان کرد: قبول دارم که فضای کار در برنامه های ویدئویی بازتر است، اما از نظر موضوعات حساسیت ها و هنجارهایی وجود دارد که به آنها احترام می گذاریم. به نظرم از این لحاظ فرق چندانی بین برنامه تلویزیونی و اینترنتی نیست.
این کارگردان جوان درباره شکل گیری ایده برنامه«چالیشو» گفت: دیدم جوان های زیادی فکر می کنند فضای کسب و کار برایشان بسته است و از طرف دیگر خیلی ها هم فکر می کنند می شود از وقتی که در اینترنت می گذارند کسب درآمد کنند. همین ایده را توسعه دادم. به این موضوع هم توجه داشتم که برنامه باید در کنار سرگرم کنندگی بحث آموزش را هم داشته باشد.
وی درباره تعداد قسمت ها و موضوع برنامه توضیح داد: برای فصل اول «چالیشو»، طرح 10 قسمت را آماده کرده ایم. با استقبالی که از پخش اولین قسمت برنامه شد، چند پیشنهاد موضوع از طرف بینندگان سایت تماشا دریافت کرده ایم و احتمالا در کنار موضوعاتی که خودمان در نظر داریم این پیشنهاد ها را برای ساخت قسمت های بعدی استفاده کنیم.
قرائتی در پاسخ به این که چرا برنامه را با ایده کسب درآمد ادامه نمی دهد، بیان کرد:کسب درآمد یک چالش بود و ممکن است خیلی از افراد به دنبال چالش های دیگری هم باشند. در این برنامه قرار است به سلیقه مخاطب احترام بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار