مدرسه 3 کلاسه خیر ساز "امید ایران" در شهرستان رودبار جنوب به بهره برداری رسید

کرمان (پانا) - با حضور مسئولان محلی مدرسه 3 کلاسه خیر ساز "امید ایران" در روستای فیروز آباد شهرستان رودبار جنوب به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۷۰۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

امام جمعه رودبار در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای فیروز آباد که با حضور جمعی از فرهنگیان، مردم و دانش آموزان آن روستا انجام شد، گفت: خیران مدرسه ساز یار و یاور نظام تعلیم و تربیت هستند .

حجت الاسلام عباس گروهی در این آیین به اهمیت کار خیر در جامعه اشاره کرد و با بیان این که حرکت خیران مدرسه ساز فرهنگ و صدقه ای جاریه است که تا ابد ماندگار خواهد بود، بیان داشت: فراهم کردن زمینه کسب علم و دانش برای دانش آموزان در یک فضای معنوی با مشارکت افراد خیر دارای ثواب و اجر اخروی و دنیوی فراوان است.

وی در ادامه مدرسه را مهم ترین کانون اصلی تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: فضای فیزیکی یک مدرسه در تربیت وشکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش مهمی دارد و خیران در امر مدرسه سازی زمینه ای فراهم کرده اند تا آنها با روحیه ای مضاعف بتوانند در تربیت نسل های آینده مشارکت کنند.

امام جمعه رودبار جنوب حضور خیران مدرسه ساز را در این شهرستان ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی مدرسه توسط خیران نیک اندیش در مناطق روستایی این شهرستان ساخته و تجهیز شده اند که این گام معنوی خیران قابل تجلیل است.

سپس مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب مدرسه سازی را از جمله کارهای نیک و خداپسندانه عنوان کرد و افزود: انجام کار خیر یکی از اعتقادات و باورهای مردم ایران و از تاکیدات دین مبین اسلام است.

غلام عباس محمد شیرازی در ادامه با تاکید بر این که نقش عمده‌ای که خیران مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، نقشی بی بدیل است، خاطر نشان کرد: خیران مدرسه ساز با احداث مدرسه که مهمترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور است گامی موثر در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بر می دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب توسعه و بهبود فضاهای فیزیکی مدارس را مهم ترین مولفه برای ارتقای عدالت آموزشی دانست و اظهار داشت: عدالت در آموزش و پرورش به مفهوم بهره گیری مساوی از فضا و امکانات آموزشی مطلوب برای همه دانش آموزان است که خیران در این راستا مهمترین نقش را ایفا کرده اند.

محمد شیرازی در ادامه با بیان این که 10 مدرسه در این سال تحصیلی ساخته و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: ساخت و افتتاح 5 مدرسه دیگر در آینده نزدیک با همت این خیران افتتاح و به بهره برداری می رسد.

بر پایه این گزارش مدرسه 3 کلاسه " امید ایران" در زمینی به مساحت 2000 متر مربع با زیر بنای 100 متر و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد ریال برای60 دانش آموز دختر متوسطه دوره اول در روستای فیروز آباد از توابع شهرستان رودبار جنوب افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار