دفتر خدمات قضایی شهرستان دهلران راه اندازی شد

معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان ایلام با اشاره به افتتاح دفتر خدمات قضایی شهرستان دهلران گفت: افزایش سرعت، دقت و کاهش اطاله دادرسی و هزینه‌ها از مزایای طرح ابلاغ الکترونیک است.

کد مطلب: ۷۰۲۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، با حضور جعفر تعمیرکاری معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام، رئیس دادگستری شهرستان دهلران، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری شهرستان دهلران، دفتر خدمات قضایی این شهرستان افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم معاون آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری ایلام به بحث عدالت الکترونیکی در دستگاه قضایی پرداخت و گفت: با اجرای راهبرد‌های مذکور خدمت دستگاه قضایی به مردم سریع، آسان و قابل دسترسی خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در سال ۹۵ در این حوزه طرح ابلاغ الکترونیکی بود که پس از اجرایی شدن طرح مذکور در استان ایلام شاهد افزایش سرعت، دقت و کاهش اطاله دادرسی و کاهش هزینه‌ها در امر ابلاغ هستیم.

معاون آمارو فناوری اطلاعات دادگستری ایلام در ادامه افزود: این دفاتر در راستای بند ۱۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت کاهش فرآیند دادرسی و خدمات رسانی سریع و آسان به مردم و نیز در راستای اجرای طرح عدالت الکترونیکی ایجاد می‌گردد.

این مقام مسئول در خصوص خدمات قابل ارائه در این دفاتر عنوان کرد: ثبت دادخواست، ثبت تجدیدنظرخواهی، ثبت واخواهی، ثبت اظهارنامه‌ها، تعیین هزینه دادرسی، محاسبه هزینه دادرسی و ثبت برخی از شکوائیه‌ها از جمله خدمات مهم این دفاتر است و ان شاء الله در فاز‌های بعدی اقدامات دیگر نیز به این دفاتر واگذار خواهد شد.

تعمیرکاری با بیان برخی از مزایای طرح عنوان کرد: یکی از اهداف مهم طرح بحث اشتغالزایی و بکارگیری تعدادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق در این شهرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار