سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

شورای آموزش و پرورش استان اصفهان حائز رتبه برتر در کشور است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علی رغم همه مشکلات موجود، هم اکنون شورای آموزش و پرورش استان اصفهان حائز رتبه برتر در کشور است که افتخار بزرگی برای جامعه آموزش و پرورش محسوب می شود.

کد مطلب: ۷۰۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، محمد جواد احمدی در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش، معدن رشد تفکر و اندیشه در افراد است و مابقی فرع است.

محمد جواد احمدی ادامه داد: هفته شوراها از 24 لغایت 30 دی ماه نامگذاری شده است به طوری که در سال 57 نیز حضرت امام خمینی(ره) انتصاب خود را در شورای انقلاب اسلامی تعیین کرد و شروع رسمی کار از شورای انقلاب آغاز شد.

وی عنوان کرد: امام علی (ره) می فرمایند: هیچ پشتیبانی محکم تر از مشورت نیست بنابراین در مدیریت مشارکتی، جوهره مشارکت این است که تو فکر کن و من خریدار فکر تو هستم و اینجاست که زایش اندیشه بوجود می آید.

محمد جواد احمدی گفت: آموزش و پرورش، سازمانی است که به عنوان گسترده ترین نهاد اجتماعی شناخته شده است و می توان گفت به همه خانواده های جامعه خوشه ای و زنجیره ای متصل است و تنها سازمانی است که پرچمدار جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور به صورت منحصر به فرد به اهتزار در آمده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: آموزش و پرورش استان اصفهان دارای 850 هزار دانش آموز و 51 هزار معلم شاغل در استان است که دارای 41 ناحیه و منطقه با بیش از 5 هزار مدرسه و چندین مدرسه زیر 5 نفر دانش آموز در حال اداره شدن هستند.

وی تاکید کرد: علی رغم همراهی های خوب خیرین مدرسه ساز در استان، هم اکنون حدود یک سوم مدارس استان به صورت تخریبی هستند که نیاز به بازسازی و یا استحکام بخشی دارند.

محمد جواد احمدی بیان کرد: رشد تدریجی دانش آموز در دوره های اول و دوم ابتدایی آغاز شده است و امسال نیز استقرار پایه دوازدهم عملیاتی می شود.

وی اعلام کرد: تعداد بازنشستگان فرهنگی استان رو به افزایش است که در این زمینه ها ساماندهی و سازماندهی بسیار اهمیت دارد.

محمد جواد احمدی با اشاره به اینکه شتاب زدگی در داستان 3_3_6 نیز قابل مشاهده است، گفت: در سال شروع این سند تاکید شد که اجرای نظام 3_3_6 باید بدون شتاب زدگی صورت بگیرد اما متاسفانه ما شاهد این شتاب زدگی بوده ایم.

وی تصریح کرد: عدم جذب نیروی جدید در آموزش و پروش، عدم پرداخت بهنگام حقوق معلمان در میدان آموزش و پرورش از دیگر مشکلات موجود است که باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

وی ادامه داد: در زمینه آسیب های اجتماعی، انگشت اشاره به سمت آموزش و پرورش است بنابراین وظیفه ما این است که با طرح و برنامه گام برداریم. ما همگی برای تحقق یک هدف و رشد اندیشه که به نگرش و خردمندی بینجامد باید اقدامات لازم را انجام دهیم و به دنبال آن نیز سازمان های دیگر بهنگام و درست نقش خود را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به طور مکرر در فرمایشات خود اعلام کرده اند که آموزش و پرورش، سازمان مهمی است که باید در آن سرمایه گذاری کرد و همه سازمان ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون شورای آموزش و پرورش استان اصفهان حائز رتبه برتر در کشور است که خود افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.

محمد جواد احمدی گفت: بیشترین فراوانی در آسیب های اجتماعی در بحث خشونت است و بر همین مبنا بود که رئیس جمهور موضوع پرسش مهر را بحث خشونت اعلام کرد و امسال نیز موضوع پرسش مهر، تحمل مخالف اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار