مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره در جمع فرهنگیان اصفهان:

شاهد اتفاقات مثبتی در صندوق ذخیره فرهنگیان خواهیم بود

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: استراتژی ما افزایش شفافیت است، از این رو با ایجاد ساز و کارهای لازم، شاهد اتفاقات بهتری در آینده خواهیم بود.

کد مطلب: ۷۰۲۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهدی نیکدل روز یکشنبه 24 دیماه 1396 در نشست مشترک صندوق ذخیره فرهنگیان با مسئولان آموزش و پرورش اصفهان اظهار کرد: طی سالیان گذشته شاهد اجرای پروژه های متفاوتی در استان اصفهان بودیم و آموزش و پرورش استان اصفهان از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در خصوص ارتباط موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه اذعان کرد: هر آنچه به عنوان تخلف یا اختلاس یا هر عنوان دیگری در ارقام مختلف مطرح می کنند مربوط به بانک سرمایه است که متاسفانه برخی اصرار دارند آن را به صندوق ذخیره فرهنگیان مرتبط کنند. این در حالی است که بانک سرمایه بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی فعالیت می کند و سهامداری در بانک به معنای اعمال نظارت های بانکی و ... نیست.

نیکدل همچنین گفت: بسیاری از اتفاقاتی که در بانک سرمایه رخ داده مربوط به سال های قبل از 1392 و عمدتا در سال 1390 بوده است که متاسفانه هنوز هم بانک را درگیر کرده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که ارقام مطرح شده متعلق به صندوق یا فرهنگیان عضو موسسه نیست زیرا کل سهام موسسه در بانک حدود 48 درصد و به مبلغ 218 به ارزش دفتری است. همچنین سرمایه گذاری موسسه در بانک سرمایه کمتر از 5 درصد از کل دارایی های موسسه است در حالی که همین موضوع بانک 95 درصد از زمان و انرژی موسسه را گرفته است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: با این حال صندوق و وزارت آموزش و پرورش به بانک سرمایه بدهکار هم هستند زیرا از بانک وام دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: از ابتدا قرار بود که بانک سرمایه، بانک فرهنگیان باشد اما با وجود مشکلاتی که پیش آمد مدیریت این بانک از دست موسسه و آموزش و پرورش خارج شد و به این نتیجه رسیدیم که باید آن را واگذار کنیم.

نیکدل خاطرنشان کرد: اگر چه تیم مدیریتی جدید در موسسه مستقر شده و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است اما به دلیل حضور سیستم های نظارتی و لزوم پاسخگویی و ارائه مداوم اسناد و مدارک، فرصتی برای انجام فعالیت های اقتصادی اساسی و گسترده مهیا نشده است.
وی ضمن اشاره به تداوم عضویت 90 درصدی فرهنگیان در موسسه گفت: اگرچه عده ای در یک سال اخیر تلاش کردند که اعتماد فرهنگیان به صندوق را سلب کنند اما فرهنگیان توانستند با تشخیص درست از غلط، در راستای منافع خود حرکت کنند و البته صندوق نیز برای جلب اعتماد اعضا اقدامات اساسی آغاز کرده است که در صدر آنها نظارت، شفافیت و اطلاع رسانی قرار دارد.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید به برنامه ریزی در شرکت ها و وجود ضعف در رویه های برنامه ریزی و بودجه ریزی شرکت های تابعه جهت پوشش تعهدات صندوق گفت: استراتژی ما افزایش شفافیت است، از این رو با ایجاد ساز و کارهای لازم، شاهد اتفاقات بهتری در آینده خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به خروج ۱۳۵ هزار نفر از اعضای صندوق در سه سال آینده به دلیل بازنشستگی، نیازمند منابع قابل توجهی برای پرداخت سهم الشرکه این عزیزان هستیم زیرا پول صندوق اولین مبلغی است که پس از بازنشستگی به دست فرهنگیان می رسد و ما باید با تعهدات خود عمل کنیم.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به راهبردهایی که با هدف تحول در موسسه در دستور کار است، گفت: ایجاد سازمانی چابک، دانش بنیان، بهره ور و اقتصادی، حرکت به سوی مدیریت سرمایه و خروج از تصدی گری با در نظر گرفتن محدودیت ها، انضباط مالی و نظارت بیشتر با حضور در بازار سهام؛ اصلاح ساختار سرمایه گذاری با الزام به رعایت معیارهای اقتصادی در ارزیابی، ایجاد دیدگاه استراتژیک و آینده نگر و ایجاد نظام ارزشیابی، آموزش و اصلاح پیوسته از راهبردهایی است که با هدف تحول در دستور کار قرار گرفته است.

نیکدل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پرونده های حقوقی یادآور شد: تعداد زیادی پرونده حقوقی در صندوق ذخیره وجود داشت که در راستای حفظ منافع فرهنگیان تا حصول نتیجه، آنها را پیگیری می کنیم.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به تاسیس یک شرکت هواپیمایی در موسسه گفت: با تاسیس این شرکت امکان سفرهای ارزان قیمت برای فرهنگیان و بازنشستگان فراهم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار