25هزار دانش آموز اتباع خارجی مقطع ابتدایی در فارس مشغول به تحصیل هستند

شیراز ( پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از توزیع بسته های آموزشی رایگان ویژه دانش آموزان ابتدایی اتباع خارجی در فارس خبر داد و افزود: این دانش آموزان با بهره گیری مناسب آموزشی خود سفیران خوبی برای کشور هستند.

کد مطلب: ۷۰۲۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد

علی عسکر جمشیدی در آیین توزیع رایگان کیت های آموزشی در بین دانش آموزان اتباع خارجی استان فارس در دبستان اختر معدل ناحیه دو شیراز ،با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم آموزش مهاجرین خارجی گفت: پس از این سخنان مقام معظم رهبری جمع زیادی از فرزندان مهاجرین، بویژه مهاجرین غیر قانونی برای ادامه تحصیل به شهر ها و مدارس ما مراجعه کرده اند .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: بر همین اساس تلاش ما نیز این است تا بتوانیم با ارائه خدمات مختلف آموزشی، زمینه باسواد شدن دانش آموزان اتباع را فراهم کنیم، چرا که دانش آموزان اتباع خارجی با دریافت کمک های مختلف برای ادامه تحصیل و برخورداری از آموزش مناسب ، می توانند در آینده بهترین سفیران ما باشند .

وی گفت: با توجه به مشکلات مختلفی که فرزندان اتباع خارجی برای تحصیل و علم آموزی دارند ، اداره کل آموزش و پرورش فارس امتیازات ویژه ای همچون عدم دریافت شهریه از این دانش آموزان و اهدای کمک های مختلف همچون کیت های آموزشی رایگان برای آنها در نظر گرفته است .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود :علاوه بر این، امکاناتی نیز از سوی دفتر امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس پیش بینی شده که در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است .

جمشیدی با اشاره به برخی از مشکلات تحصیلی دانش آموزان اتباع گفت: در حال حاضر بالغ بر 25 هزاردانش آموز اتباع خارجی در مدارس ابتدایی فارس تحصیل می کنند که به دلیل تفاوت فرهنگی ، زبان و گویش،سطح سواد والدین ، مشکلات ناشی از دوری از سرزمین مادری و استفاده از این دانش آموزان به عنوان کودکان کار ناشی از مشکلات اقتصادی خانواده مهاجرین، با افت تحصیلی و تکرا پایه زیاد مواجه هستند .

وی گفت: تکرار پایه اثرات نامطلوبی برای این دانش آموزان دارد که از آن جمله می توان به کاهش عزت نفس ،ایجاد نگرش منفی نسبت به خود ، جامعه و علم و آموزی، افسردگی ، عدم سازگاری با مدرسه و جامعه وترک تحصیل اشاره کرد .

جمشیدی همچنین بر اثرات منفی تکرار پایه بر خانواده دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بر هم خوردن تعادل عاطفی خانواده، تحمیل هزینه های مالی و کاهش ارتباطات اجتماعی از مهمترین مشکلاتی است که برای خانواده دانش آموزان با تکرار پایه پیش می آید .

وی در ادامه گفت: به منظور کاهش مشکلات تحصیلی دانش آموزان اتباع لازم است با برگزاری کلاس های جبرانی ، توزیع اقلام کمک آموزشی و پیک نوروزی رایگان ، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه اولیای دانش آموزان اتباع ،میزان تکرار پایه را در این دانش آموزان کاهش داد .

کارشناس اتباع امور خارجی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش اتباع، مبنی بر کاهش نگرانی های آنها در زمینه تحصیل فرزندان آنها است .

محمد گودرزی گفت: تلاش ما این است تا هیچ تفاوتی در زمینه تعلیم و تربیت بین دانش آموزان اتباع و دانش آموزان ایرانی وجود نداشته باشد .

وی گفت: توزیع کیت های آموزشی نیز در همین راستا و به منظور کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان اتباعی است که در مدراس استان فارس مشغول به تحصیل هستند انجام شده تا موجب کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه شویم .

گودرزی با اشاره به توزیع جمعیت دانش آموزی اتباع خارجی در استان فارس گفت: بیشترین دانش آموزان اتباع استان فارس در آموزش و پرورش ناحیه 3 و چهار شیراز، کوار، مرودشت، زرقان،لارستان و جهرم حضور دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار