در گفت‌وگو با پانا

رئیس اورژانس اجتماعی کشور: آمار خودکشی پس از زلزله کرمانشاه افزایش معنادار نداشته است

تهران (پانا) - رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفته است که آمار خودکشی در استان کرمانشاه بعد از زلزله 7.3 ریشتری در این استان افزایش نیافته است.

کد مطلب: ۷۰۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با پانا، درباره موضوع خودکشی در میان زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: بعد از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب کشور تیم‌های روانشناسی، مددکاری و اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند. علاوه بر بهزیستی، نیروهای وزارت بهداشت نیز افراد زلزله‌زده را غربالگری کردند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور همچنین درخصوص نگرانی از افزایش موارد خودکشی در مناطق زلزله‌زده توضیح داد: تعداد خودکشی در استان کرمانشاه بعد از زلزله به طور معنادار بالا نرفته و در 45 روز پس از وقوع زلزله تنها 3 مورد خودکشی منجر به فوت گزارش شده است؛ در حالی که پیش از زلزله به طور میانگین در شش ماهه اول سال جاری ماهانه یک مورد خودکشی منجر به فوت در این استان ثبت شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی با اشاره به انتشار برخی آمارها درباره افزایش آمار خودکشی در مناطق زلزله‌زده گفت: آمارهایی که برای افزایش خودکشی در فضای مجازی منتشر شده، شاید مربوط به افرادی بوده که دارای افکار خودکشی بوده‌اند و با مداخلات تیم‌های مددکاری موضوع برطرف شده است.

به گفته اسدبیگی، استان‌های غربی کشور از جمله ایلام، کرمانشاه، همدان، کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی هستند که آمار خودکشی در آن‌ها بسیار بالاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار