معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

دهه فجر بهترین فرصت برای آشنایی نسل جوان با اهداف و دستاوردهای نظام است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به اهمیت دهه فجر اشاره کرد و گفت: این ایام جزو بهترین فرصت براي آشنا کردن نسل نوجوان و جوان جامعه با شخصیت امام خمینی (ره)، شهدا و اهداف و دستاوردهاي نظام به شمار می رود.

کد مطلب: ۷۰۲۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جلسه کمیته فرهنگیان ودانش آموزان ستاددهه فجر خراسان شمالی افزود: کمیته دانش آموزان و فرهنگیان ستاد دهه فجر استان تلاش دارد هماهنگی لازم براي مشارکت این اقشار در برگزاري ویژه برنامه هاي این ایام را تدارك ببینند .

در ادامه ،جلسه عبدالله رحیمی مسئول کمیته فرهنگیان و دانش آموزان خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی دانش آموز محوری باشد.

رحیمی افزود: اکنون هفته استقبال دانش آموزان و فرهنگیان استان از دهه فجر در مدارس آغاز شده و آذین بندي کلاس درس، سردر مدارس و اطراف آن تا شعاع 100 متري از سوي دانش آموزان و کادر آموزشی و اداري مدارس در دست انجام است .

وی افزود: این کمیته به علت استقبال از اجراي طرح مزبور، مسابقه تزیین کلاس درس در دهه فجر را تدارك دیده و در پایان ایام مبارك دهه فجر از تزیین هاي برتر کلاس درس در دهه فجر در همان مدرسه تقدیر می شود .

رحیمی که مسوولیت کمیته دانش آموزان و فرهنگیان ستاد دهه فجر استان را برعهده دارد، گفت: امسال این کمیته هزار و 800 عنوان برنامه با بیش از 20 هزار زیربرنامه متنوع را در بخش هاي مختلف از جمله فرهنگی، هنري، ورزشی و سیاسی تدارك دیده است .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان شمالی، مشارکت 25 هزار دانش آموز در قالب گروه سرود ˈهم سرایان دهه فجرˈ براي اجراي دسته جمعی سرودهاي انقلاب در میادین اصلی شهرستان ها و گلباران تمثال حضرت امام (ره) در روزهاي 12 و 22 بهمن را از مهمترین برنامه هاي این کمیته برشمرد .

وي افزود: حضور مبلغان در میان دانش آموزان مدارس و برگزاري گفتمان هاي دینی، حضور نسل اول انقلاب در جمع دانش آموزان مدارس و معرفی دستاوردهاي انقلاب، برپایی گفتمان هاي بصیرت افزایی براي دانش آموزان، به تصویر کشیدن انقلاب از سوي دانش آموزان بر روي پارچه و نمایش آن در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، برگزاري همایش یادیاوران انقلاب، شب هاي شعر، جشنهاي عبادت و اجراي بازي هاي بومی محلی از دیگر ویژه برنامه هاي تدارك دیده شده توسط این کمیته می باشد .

مجید مصباح مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در ادامه افزود: همایش 1000 نفری در 18 بهمن خواهیم داشت .

وی خاطر نشان کرد :تمامی دانش آموزان عضو تشکیلات سازمان با لباس تشکیلات وپیشتازان در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند داشت و دیدار با خانواده شهدا وجانبازان وخانه سالمندان از برنامه های این ایام می باشد .

برپایی نشست هاي همفکري براي تدارك ویژه برنامه هاي متنوع گرامی داشت این ایام در مدارس، مشارکت در تهیه لوازم مورد نیاز تزیین و آذین بندي کلاسها و سردر مدارس و تمرین دسته جمعی سرودهاي انقلابی از سوي دانش آموزان خراسان شمالی از اقداماتی است که در آستانه ایام االله دهه فجر، حال و هوایی خاص به فضاهاي آموزشی این استان بخشیده است .

طبق آمار اداره کل آموزش و پرورش در این استان 160 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و در بیش از دو هزار آموزشگاه شهري، روستایی و عشایري تحصیل می کنند که تعلیم و تربیت آن ها را 20 هزار فرهنگی بر عهده دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار