سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف خبر داد:

حمل بیش از هزار و 200 قطعه شتر مرغ به خارج استان از شهرستان خوسف

ُسرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و 234 قطعه شتر مرغ به خارج از استان صادر شده است.

کد مطلب: ۷۰۲۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،دکتر رضا محمودی سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف اظهار داشت: ار ابتدای سال جاریتاکنون هزار و 234 قطعه شتر مرغ از شهرستان خوسف به خارج استان صادر شده است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ حمل شترمرغی به خارج استان نداشته ایم که این افزایش چشمگیر صادرات بخشی به تسهیل روند حمل و بخش اعظمی به توسعه صنعت شتر مرغ در این شهرستان اشاره دارد.

وی افزود : با توجه به شرایط اقلیمی پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه پرورش شترمرغ در استان و شهرستان وجود دارد که مستلزم مدیرت پرورش در این صنعت نوپا می باشد چرا که دستگاه های خدمت رسان همچون کمیته امداد ، بهزیستی و بسیج سپاه اقدام به پرداخت وام های اشتغال از منابع داخلی خود می کنند که معمولا روند دریافت پروانه تاسیس و بهره برداری را طی نکرده و اقدام به راه اندازی واحد بدون کسب موافقت دستگاه های ذیربط منجمله دامپزشکی می نمایند که این پرورش خارج از روند نظارت دامپزشکی مشکلات بهداشتی قرنطینه ای در منطقه ایجاد می کنند که با تدابیری که اندیشیده شده در حال ساماندهی و مدیریت پرورش می باشیم.

محمودی گفت : در حال حاضر بعضی از واحدها ساماندهی شده و همکنون 6 واحد پرورش شترمرغ مولد و پرواری در سامانه دامپزشکی ثبت شده است که ظرفیت مولد 100 قطعه و پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت 2000 قطعه می باشد.

سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف در پایان عنوان کرد :گوشت شتر مرغ منبع غنی ویتامین های گروه B به خصوص ویتامین B6 و B12 است . در واقع میزان ویتامین B6 در گوشت شترمرغ 10 بار بیشتر از گوشت های دیگر مانند گوشت مرغ است. همچنین در گوشت شتر مرغ یکی از مهم ترین آنتی اکسدان های طبیعی مانند ویتامین E به فراوانی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار