رئیس هیئت دامپزشکی کشور:

آگاهی دامداران موجب جلوگیری از بیماری‌های خطرناک می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورت بالا بردن سطح آگاهی مردم و دامداران توسط رسانه‌ها تا حدود زیادی می‌توان از بیماری‌های خطرناکی نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه‌زخم جلوگیری کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان البرز، علیرضا رفیعی پور صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه که در اداره کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد، گفت: بسیاری از بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک انسان و دام هنوز ناشناخته‌اند و ممکن است ویروس آن در جامعه در گردش باشد.

وی افزود: برای شناسایی این بیماری‌های ناشناخته در سراسر کشور، همکاران و دانشمندان در حال تلاش هستند و در صورت شناختن آن، جهت انتشار در حوزه انسانی که جامعه هدف ماست، به اطلاع اصحاب رسانه خواهد رسید.

رفیعی پور اظهار داشت: برخی بیماری‌ها مانند تب کریمه کنگو شناخته‌شده‌اند اما امکان تشخیص بالینی روی دام، پرنده و یا آبزیان زنده وجود ندارد و بنابراین برای درمان آن واکسن و دارویی هم ساخته نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تشریح کرد: زمانی که بیماری ناشناخته باشد، تشخیص بالینی آن در دام زنده و در پی آن امکان واکسیناسیون و یا درمان وجود ندارد.

رفیعی پور عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی تولیدکنندگان و مردم جهت عدم مواجهه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و جلوگیری از ضربه به اقتصاد نیز از وظایف اصحاب رسانه است.

وی متذکر شد: انتقال صحبت‌های ما به دامداران در رابطه با رفتار پرخطر کشتار دام در غیر کشتارگاه و دست زدن به خون دام و احشاء گرم آن از مواردی است که رعایت آن می‌تواند از بیماری تب کریمه کنگو پیشگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار