تأکید ماکرون بر پاینبدی بر برجام در تماس با نتانیاهو

تهران (پانا) - امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر اسرائیل بر اهمیت پایبندی به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی تأکید کرد. او پیشتر نیز از دونالد ترامپ خواسته بود به برجام پایبند بماند.

کد مطلب: ۷۰۲۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش دویچه وله، کاخ الیزه شامگاه شنبه (۲۳ دی) اعلام کرد که امانوئل ماکرون در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر اهمیت پایبندی به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی تأکید کرده است.

طبق اعلام کاخ الیزه ماکرون در این تماس لزوم احترام و پایبندی به برجام را برای تمامی طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات مورد تأکید قرار داده است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت که خواهان گفت‌وگوهای قاطعانه و غیرسازش‌کارانه با ایران در مورد برنامه‌های موشکی این کشور است.

او در تماس با نتانیاهو خاطرنشان کرد که تلاش‌ها برای اعمال نفوذ بر ایران در این رابطه و همچنین نقش جهموری اسلامی در منطقه ادامه خواهد یافت.

بنابر اعلام کاخ الیزه تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو روز جمعه (۱۲ ژانویه) صورت گرفته است، اما مشخص نیست که آیا تماس آنها پیش از اظهارات و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا در مورد برجام بوده یا پس از آن.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار