مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش اعلام کرد

استقبال والدین از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس شاهد

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از استقبال والدین از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس شاهد خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز، محمدرضا رزاقي با حضور در استوديو الفباي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي و پاسخ به سؤالات خبرنگاران به پيشينه تأسيس مدارس شاهد اشاره و اظهار كرد: براساس آنچه امسال در اساسنامه مدارس شاهد آمده است،‌استانداردسازي مدارس مذكور تا رسيدن به يك مدل و سبك منسجم در مدارس شاهد در دستور كار خواهد بود وموضوع کیفیت بخشی رادراین مدارس باتمام توان پیگیری می کنیم.
وي افزود: برخلاف تصور برخي كه مدارس شاهد را جزو مدارس خاص قلمداد مي كنند، چنین نیست بلکه باتوجه به استراتژي انقلاب اسلامي وجود اين مدارس با هدف پشتيباني از فرزندان شاهد و ايثارگر و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه ضروري است.
رويكرد فرهنگي - تربيتي مدارس شاهد برجسته تر از ساير مدارس است
رزاقي از اقبال بالاي والدين براي ثبت نام فرزندانشان در مدارس شاهد خبر دادو اذعان كرد: از آنجا که مدارس شاهد در قیاس با سایر مدارس رویکرد فرهنگی و پرورشی برجسته تری را در کنار فعالیت‌های آموزشی خود دارند،استقبال و رغبت خانواده‌ها نسبت به ثبت نام در این مدارس همواره افزایش یافته است.
وی اظهارکرد:‌ با توجه به روند فعالیت‌ها در تمام مقاطع تحصیلی شاهد درخشش دانش آموزان در برنامه‌ها و مسابقات مختلف علمی وفرهنگی هنری بودیم و بر اساس آمار‌ها میزان قبولی در مسابقات و برنامه‌های علمی برای مقطع ابتدایی ۹۹.۸۹ درصد، برای متوسطه اول ۹۹.۷۹ درصد و برای متوسطه دوم ۹۶.۵۲ درصد بوده است.
مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، سامانه سجا را تنها سامانه الکترونیکی مدارس شاهد اعلام ودر مورد آمار قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری اظهار کرد: مدارس شاهد سیستمی برای دسترسی به این اطلاعات ندارند لذا آمارهای مربوطه به بنیاد شهید اعلام می‌شود، اما به طور تقریبی قریب به اتفاق دانش آموزان نتایج موفقی در آزمون داشتند .
توسعه رشته های فنی حرفه ای وکاردانش در مدارس شاهد
رزاقی گفت: ايجاد فضاي شاد و جذاب در دوره ابتدايي، شناسايي و هدايت استعدادهاي دانش آموزان شاهد در دوره متوسطه اول و ايجاد آمادگي ها ومهارت های زندگی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم برای ورود به جامعه از جمله برنامه هاي آموزش و پرورش در مدارس شاهد است.
وي ادامه داد: در راستاي ايجاد زيرساخت هايي براي تحقق اهداف سند تحول بنيادين، گسترش رشته هاي فني وحرفه اي کاردانش در مدارس شاهد و همچنين آموزش مهارت هاي زندگي در دستور كار اين اداره كل قرار دارد.
مدير كل امور شاهد و ايثارگران خاطر نشان كرد: موضوع ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از مأموريت هاي اصلي مدارس شاهد است و تلاش مي كنيم ترويج را با موضوعات تربيتي تركيب و به پيش ببريم ، زيرا آموزش و پرورش متولي ترويج است.
پوشش دانش آموزان شاهد وایثارگر مناطق محروم در طرح پراکنده
وي رسيدگي به امور تحصيلي فرزندان شهدا و ايثارگران را از وظايف مهم و اصلي اداره كل شاهد و ايثارگران برشمرد و افزود: براساس درخواست استان ها در جاهايي كه نياز بوده، مدرسه شاهد ايجاد كرديم و در ساير مناطق از جمله جاهاي محروم و دورافتاده فرزندان شاهد و ايثارگران را که مدرسه شاهد درمنطقه آنها وجود ندارد ویا خودشان تمایل به حضور درمدارس شاهد نداشته اند، در قالب طرح پراكنده تحت پوشش قرار داده ايم،همچنین در این طرح ادارات آموزش وپرورش به ازای هردانش آموز شاهدموظفند 2ساعت برای فرد پیگیر امور شاهد ابلاغ صادر کنندتا او بتواند وضعیت تحصیلی دانش آموزشاهد را همواره در طول سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار دهد ودر صورت لزوم مشکلات دانش آموز را تارفع کامل از طریق بیناد شهید پیگیری کند.
تحصیل 380هزار دانش آموز در مدارس شاهد
رزاقي از تحصيل بيش از 380 هزار دانش آموز در مدارس شاهد خبر داد و عنوان كرد: از يك هزار و 350 مدرسه شاهد در سراسر كشور، 559 مدرسه دوره ابتدايي، 394 مدرسه دوره متوسطه اول و 397 مدرسه متوسطه دوره دوم فعاليت مي كنند و از مجموع مدارس متوسطه دوم، 7 مدرسه فني وحرفه اي، 3 واحد كاردانش و 193 مدرسه نظري مدارس دخترانه را شامل مي شوند.
وي آمار دانش آموزان خانواده هاي شهدا، ايثارگران و آزادگان در مدارس شاهد را 51 درصد اعلام و عنوان كرد: دانش آموزان گروه طرح هدف شامل؛ فرزندان شهداوجانبازان بالاي 25 درصد مي شود و گروه دوم شامل فرزندان ايثارگراني است كه درصد جانبازي آنها كمتر از 25 است و گروه سوم محصلین در مدارس شاهد شامل دانش آموزان برگزيدگان علمي،فرهنگي و تربيتي است، بنابراين شهريه گروه اول را بنياد شهيد و گروه هاي دوم و سوم را والدين آنها به عنوان كمك سرانه پرداخت مي كنند و با خانواده هاي بي بضاعت نيزدر این زمینه تفاهم صورت مي گيرد.
مدير كل امور شاهد و ايثارگران وزارت آموزش وپرورش از وجود 144 هزار و 350 همكار فرهنگي ايثارگر و شاهد خبر داد واظهار كرد: 4 هزار و 979 شهيد فرهنگي و 36 هزار دانش آموز شهيد در كشور داريم و در مجموع 28 هزار و780 جانباز با درصدهاي جانبازي مختلف در آموزش وپرورش خدمت مي كنند.
هوشمند سازی 85 درصد مدارس شاهد
وي از هوشمندسازي 85 درصد مدارس شاهد خبر داد و خاطرنشان كرد: گام هاي بسياري در جهت فراهم كردن زيرساخت هاي هوشمندسازي و تهيه سخت افزارها و نرم افزارهاي مدارس شاهد برداشته شده است.
دومين جشنواره جايزه ملي ايثار در اسفندماه برگزار مي شود
رزاقي گفت: دومين جشنواره جايزه ملي ايثار با هدف تقويت فعاليت هاي دانش آموزان مدارس شاهد در اسفندماه برگزار مي شود و دراين دانش آموزان برگزيده در رشته هاي مختلف علمي، فرهنگي، ورزشي و هنري براساس شاخص هاي تعيين شده و در كنار ساير برگزيدگان از حوزه هاي علميه و دانشگاه هاي سراسر كشور موردتقدير قرار مي گيرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار