یک هزار و ۲۰۰ نفر ایلامی در تولید صنایع دستی اشتغال دارند

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: هم اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در این استان در زمینه تولید صنایع دستی اشغال دارند.

کد مطلب: ۷۰۲۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده، در کمپین تخصصی خرده فروشی صادرات، اظهار کرد: کشورهایی که تنها به یک حوزه برای رونق اقتصاد خود اتکا کرده اند، در دنیای امروز به نسبت کشورهای پیشرفته عقب افتاده و نتوانسته اند پله های توسعه را طی کنند.

وی، افزود: متاسفانه برای سالیان متمادی با توجه به اینکه کشورمان در حوزه انرژی و نفت و گاز دارای ظرفیت بود از سایر حوزه ها غفلت صورت گرفت و آنگونه که باید در این زمینه ها سرمایه گذاری چندانی انجام نشد.

مدیرکل میراث فرهنگ و صنایع دستی و گردشگری ایلام، گفت: یکی از این زمینه ها بخش صنایع دستی است که در کشورمان از پیشنیه تاریخی بسیاری نیز برخوردار بوده و می تواند زمینه درآمدزایی و اشتغال بسیاری را فراهم کند.

شنبه زاده، یادآور شد: متاسفانه این حوزه چندان مورد توجه قرار نگرفت و بسیاری از تولیدات که می توانست درآمدزایی بسیاری نیز به همراه داشته باشد، به بوته فراموشی سپرده شد.

وی، تصریح کرد: طی سال های اخیر با همت مدیران و کارشناسان این سازمان تلاش شد این صنایع دوباره احیا شود و در استان نیز این رویه دنیال شده است.

شنبه زاده، ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در ۳۳ رشته مرتبط با صنایع دستی در ۱۰۰ کارگاه مشغول فعالیت هستند که در صورت حمایت می توان تعداد زیادی از بیکاران را در این زمینه ها مشغول بکار کرد و از محصولات تولیدی ارزش افزوده بسیاری نیز بدست آورد.

وی، معرفی این محصولات در بازارهای داخلی و خارج را مهم ترین نیاز برشمرد و از عموم مسئولان امر خواست توجه بیشتری به فعالان بخش صنایع دستی کشور و استان داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار