کارگاه آموزشی نظارت بالینی و درس پژوهی با شرکت مدیران مدارس برگزارشد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی نظارت بالینی و درس پژوهی با هدف ارتقای توانمندی مدیران جهت نظارت تخصصی بر کار معلمان ، باز آموزی مدیران در زمینه طراحی آموزشی، به روز آوری دانش برنامه ریزی درسی مدیران و آموزش روش های نظارت بالینی بر کلاس در س به مدیران خبر داد .

کد مطلب: ۷۰۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ؛ محمد حسین اردشیر با اشاره به این خبر افزود : این کارگاه آموزشی با شرکت 90نفر از مدیران دوره متوسطه در محل دبیرستان دخترانه خدیجه کبری شهرستان خرم آباد برگزار شد .

وی خاطر نشان کرد : ارتقای توانمندی مدیران در خصوص تهیه و تدوین سیاست های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت آموزشی و تعیین تیم نظارتی و آموزش به آنها برای نظارت فنی و بالینی بر کلاس های درس از اهداف دیگر طرح نظارت بالینی و درس پژوهی است .

اردشیر ادامه داد : مدیران مدارس و دبیران در قبال اصلاح فرایند تدریس و یاد گیری ، ارتقای کیفیت برنامه ی درسی و پیشرفت مطلوب دانش آموزان هم به لحاظ سازمانی و هم به دلیل اخلاقی مسئولند، لذا باید از هر وسیله و اقدامی که به آنان کمک کند تا وظایفشان را بهتر انجام دهند وبه نتایج بهتری برسند ،استقبال کنند.

وی نظارت و راهنمایی در مدارس را مبتنی برهمکاری حرفه ای کارکنان آموزشی ذکر و تصریح کرد : نظارت بالینی برای اصلاح فرایند تدریس و یادگیری طراحی شده است و ماهیتی کنترل کنند ه ندارد و هدف آن نه قضاوت در باره ی شایستگی معلمان ونه کنترل کار آنان است ،بلکه همکاری با آنان برای اصلاح آموزش است.

اردشیر اضافه کرد: نظارت و راهنمايي آموزش باليني مطالعه رفتار معلم در كلاس درس با روشي نظامند و منظم و در جوي همراه با همكاري و احترام متقابل است و مجموعه اي از فعاليت هايی ا ست كه براي اصلاح فرايند تدريس و يادگيري طراحي شده است.

وی در پایان سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که نظارت باليني به دنبال اصلاح فرايند آموزش و دخالت آگاهانه در فرايند آموزش است.

وي ادامه داد : اتخاذ روشهاي آزاد منشانه در امر نظارت و راهنمايي آموزشي يعني روشي كه بر اساس همكاري حرفه اي و مشاركت و همفكري گروهي براي رسيدن به هدفهاي آموزشي استوار است باعث مي شود معلمان مسئوليت پذيرتر شوند و به كارشان علاقمند شده و احساس رضايت كنند و كارآيي و بازدهي شان افزايش يابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار