سرپرست دانشگاه فرهنگیان: روش‌های آموزشی تربیتی بین‌المللی حلقه مفقوده در تربیت معلم است

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان مطالعه الگوها و روش‌های آموزشی تربیتی بین‌المللی را به عنوان حلقه مفقوده تربیت معلم دانست و بر بومی‌سازی آن تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در نشست صمیمی با اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت کار تعلیم و تربیت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در این کسوت و عرصه تعلیم و تربیت به خوبی ایفاء کنیم.

وی با بیان اینکه ورود به حرفه معلمی اتفاق نیست بلکه یک توفیق است، افزود: مفتخرم که فرصت خدمتگزاری در کسوت معلمی و عرصه تعلیم و تربیت را دارم و این کار فعالیتی همیشگی است که هیچگاه تمام نمی شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اساتید و اعضای هیئت علمی را عصاره‌های اصلی دانشگاه و موجب قوام و بالندگی آن برشمرد و گفت: مطالعه الگوها و روش‌های آموزشی تربیتی بین المللی به عنوان حلقه مفقوده تربیت معلم است که باید بر تطبیق آموزه های سایر کشورها در داخل و بومی سازی مدل ها در راستای بالندگی این نظام اهتمام داشته باشیم.

خنیفر نجات از افراط و تفریط را مبتنی بر اعتقاد به ولایت، اعتماد به دولت و اعتدال بر رفتار برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان را فراتر از خطوط سیاسی به عنوان دانشگاهی تعیین کننده و شریف و در اوج ببینیم.

وی افزایش پذیرش و تربیت معلم را در راستای حرکت از کمیت به کیفیت و استاندارد سازی ضروری دانست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره بر احصا 43 چالش در دانشگاه فرهنگیان، تطبیق وضعیت علمی، احیاء مراکز تربیت معلم و استفاده از حداکثر ظرفیت دانشگاه، فعال کردن کمیته تامین معلمان آینده، ضرورت وجود و مسائل مرتبط با حلقه های استانی، ساماندهی و نگهداشت نیروی انسانی و ایجاد نظام پیشنهادی ناظر به 10 سال آینده را از جمله این موارد دانست.

وی همچنین بر فعال سازی حلقه استانی با حضور استاندار، امام جمعه استان و مدیر آموزش و پرورش تاکید کرد.

خنیفر با بیان اینکه نمی توان در آموزش و تربیت معلم صرفا انقلابی حرکت کرد، افزود: بخش نامه ترفیع و ارتقای در دانشگاه از بخش نامه هایی است که نیازمند تحول است.

بحث و بررسی درمورد وضع اعضای هیئت علمی و مسائل مرتبط با آن، ایجاد فرصت های مطالعاتی برای اساتید، ایجاد سبد مهارتی برای دانشجو معلمان، پرهیز و کمیت و حرکت به سمت کیفیت، شیوه نامه ترفیع و ارتقای اساتید دانشگاه فرهنگیان، استاندارد‌های برگزاری کلاس های آموزشی، اهمیت کارورزی و شرایط آن، ضرورت پاسخگویی به مطالبات اعضای هیئت علمی و نیز ابعاد نقشه جامع آموزش دانشگاه فرهنگیان از جمله مطالبی بود که در این نشست صمیمی به آن پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار