آیا رئیس صداوسیما از این ۸۰۰میلیاردتومان درآمد سازمانش خبر دارد؟

تهارن ( پانا) - خبرهای موثق حکایت از آن دارد که سالانه حدود ۸۰۰میلیارد تومان از طریق سازمانهای اجرایی کشور به صداوسیما پرداخت می شود.این رقم علاوه بر بودجه ۱۶۰۰میلیارد تومانی است که دولت به رسانه ملی پرداخت می کند.

کد مطلب: ۷۰۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش 24 آنلاین، گزارشها حاکی است روابط عمومی دستگاههای مختلف برای فعالیتهای ارتباطی ،رسانه ای و تبلیغاتی خود قراردادهایی را با بخشهای مختلف سازمان صداوسیما منعقد می کنند تا از طریق برنامه هایی که اصطلاحا "مشارکتی" نامیده می شود، روی آنتن بروند.

اما گزارشها حکایت از آن دارد که نتیجه این اقدامات ، بازخورد مثبتی برای دستگاههای اجرایی ندارد و معمولا صداوسیما در برنامه هایی بی خاصیت و در ساعتهای کم بیننده برنامه هایی را با کیفیت نازل روی آنتن می برد.

هرچند طبق مقررات صداوسیما مبالغ چنین برنامه هایی باید کلا به حساب سازمان واریز و سپس به تهیه کنندگان برنامه ها پرداخت شود، اما گزارشی از صحت اجرای این روند وجود ندارد و احتمال فساد و زدوبند در این زمینه وجود دارد. به ویژه اینکه اکثر تهیه کنندگان برنامه های صداوسیما کارمند این رسانه نیستند و رفتار مالی آنها شفاف نیست.

انتظار می رود وزارتخانه ها و سایر دستگاههایی که چنین مبلغ کلانی را خرج صداوسیما کنند گزارشی از عملکرد مالی خود ارائه کنند و صداوسیما نیز در باره این درآمد هنگفت شفاف سازی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار